70-20-10 |
Autor |
Wiadomość |
@Alotquestions
Stanowisko: z-ca kierownika
Dołączył: 15 Paź 2011 Posty: 201
|
Wysłany: 2014-11-06, 19:30 70-20-10
|
|
|
W przypadku, kiedy pracownik otrzymuje ocenę zgodnie z oczekiwaniami (3) lub powyżej oczekiwań (2) zostaje oceniony również potencjał takiego pracownika.
Ocena potencjału może przybierać 3 formy;
A osoba przygotowana do zmiany,
B osoba z potencjałem do zmiany,
C osoba kontynuująca prace na stanowisku.
Osobom z oceną potencjału C- dalsza praca na stanowisku, zgodnie z modelem 70-20-10, planuje się działania rozwojowe. Przy projektowaniu rozwoju należy w szczególności uwzględnić działania z kategorii On the job- działania możliwe do realizacji w ramach obowiązków na danym stanowisku (70%), uczenie się od innych około 20% działań, zaś formalna edukacja – 10%.
Ogólnie przełożony powinien zgodnie z procentowym rozkładem planować pracę i rozwój osoby z potencjałem C. |
|
|
|
|
+marta1
Stanowisko: klient
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 13 Gru 2011 Posty: 4494
0
0
|
Wysłany: 2014-11-06, 19:34
|
|
|
no nareszcie czekałam na to .... |
|
|
|
|
@Alotquestions
Stanowisko: z-ca kierownika
Dołączył: 15 Paź 2011 Posty: 201
0
0
|
Wysłany: 2014-11-06, 19:39
|
|
|
musiałam skończyć analizę wyników z ankiet...;) |
|
|
|
|
+marta1
Stanowisko: klient
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 13 Gru 2011 Posty: 4494
0
0
|
Wysłany: 2014-11-06, 19:40
|
|
|
i z tego co zrozumiałam i przełożyłam to na swój sklep to osoby z oceną C jak siedziały na jedynce tak siedzą i nie widze tam żadnego planowania...
[ Dodano: 2014-11-06, 19:41 ]
spoko , rozumiem i byłam cierpliwa |
|
|
|
|
@Hell
Stanowisko: z-ca kierownika
Dołączyła: 01 Lip 2012 Posty: 2056
0
0
|
Wysłany: 2014-11-06, 19:42
|
|
|
marta1 niech się martwią Ci co mają powyżej. |
_________________ Ludzie zapomną to co powiedziałeś, zapomną to co zrobiłeś ale nigdy nie zapomną jak poczuli się dzięki Tobie.... |
|
|
|
|
@Alotquestions
Stanowisko: z-ca kierownika
Dołączył: 15 Paź 2011 Posty: 201
0
0
|
Wysłany: 2014-11-06, 19:42
|
|
|
właśnie...tylko czy osoba siedząca na 1 powinna mieć ocenę zgodnie według kryteriów firmy? |
|
|
|
|
+marta1
Stanowisko: klient
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 13 Gru 2011 Posty: 4494
0
0
|
Wysłany: 2014-11-06, 19:43
|
|
|
jestes ironiczna do bólu Hell |
|
|
|
|
@Hell
Stanowisko: z-ca kierownika
Dołączyła: 01 Lip 2012 Posty: 2056
0
0
|
Wysłany: 2014-11-06, 19:46
|
|
|
Rozgryzłaś mnie. :new5: |
_________________ Ludzie zapomną to co powiedziałeś, zapomną to co zrobiłeś ale nigdy nie zapomną jak poczuli się dzięki Tobie.... |
|
|
|
|
+marta1
Stanowisko: klient
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 13 Gru 2011 Posty: 4494
0
0
|
Wysłany: 2014-11-06, 19:48
|
|
|
no coś ty |
|
|
|
|
@Hell
Stanowisko: z-ca kierownika
Dołączyła: 01 Lip 2012 Posty: 2056
0
0
|
Wysłany: 2014-11-06, 19:58
|
|
|
Martuś jak miały potencjał C i ocenę zgodnie to dalej mogą siedzieć na jedynce. Zadania rozwojowe są planowane tylko dla oceny powyżej. |
_________________ Ludzie zapomną to co powiedziałeś, zapomną to co zrobiłeś ale nigdy nie zapomną jak poczuli się dzięki Tobie.... |
|
|
|
|
@Alotquestions
Stanowisko: z-ca kierownika
Dołączył: 15 Paź 2011 Posty: 201
0
0
|
Wysłany: 2014-11-06, 20:03
|
|
|
model 70-20-10 pokazuje coś innego.. tylko, że jest na kartce a nie wcielony w życie |
|
|
|
|
+marta1
Stanowisko: klient
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 13 Gru 2011 Posty: 4494
0
0
|
Wysłany: 2014-11-06, 20:05
|
|
|
no z tego co pisze Alotquestions to dla tych osób też powinien być jakiś plan żeby nie stały a raczej nie siedziały w miejscu |
|
|
|
|
~colorwomen
Stanowisko: kasjer
Dołączyła: 14 Maj 2011 Posty: 29
0
0
|
Wysłany: 2014-11-07, 07:16
|
|
|
Nie bardzo rozumiem ,
czy to znaczy że osoba oceniona powyżej oczekiwań musi iść wyżej czy jak?
Wybaczcie ale jestem po nocce |
|
|
|
|
@Alotquestions
Stanowisko: z-ca kierownika
Dołączył: 15 Paź 2011 Posty: 201
0
0
|
Wysłany: 2014-11-07, 10:50
|
|
|
osoba oceniona zgodnie z oczekiwaniem z potencjałem C- czyli praca na stanowisku, powinna mieć umożliwiony rozwój aby w przyszłości zaprocentował oceną potencjału A lub B. w tym celu stworzono program 70-20-10. który pokazuje w jakich proporcjach powinny być przydzielane tej osobie zadania aby mogła się rozwijać. |
|
|
|
|
|