Nasza-Biedronka.pl Strona Główna

Nasza-Biedronka.pl

Nieoficjalne i prywatne forum dla pracowników i klientów Biedronki

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyniki kontroli PIP
Autor Wiadomość
~agap 

Stanowisko:
były pracownik

Dołączyła: 02 Gru 2016
Posty: 34
Wysłany: 2017-11-15, 16:53   Wyniki kontroli PIP

https://www.wiadomoscihan...-inspek,43307/1

Cytat:
Od lipca do października inspektorzy pracy skontrolowali 17 wybranych placówek sieci Biedronka. Jak wynika z informacji udzielonych portalowi wiadomoscihandlowe.pl przez Państwową Inspekcję Pracy, w pojedynczych sklepach znaleziono nieprawidłowości.

- Ujawnione nieprawidłowości w większości dotyczyły pojedynczych sklepów, niewielkiej liczby pracowników oraz nie miały rażącego charakteru - ujawniają przedstawiciele PIP.


Cytat:

zmiana grafików po przedstawieniu zwolnienia lekarskiego, planowanie dni wolnych w okresie zwolnienia lekarskiego – w 2 sklepach;
zmiany grafików bez informowania pracowników – w 3 sklepach;

niesporządzanie grafików na 7 dni przed początkiem nowego miesiąca okresu rozliczeniowego – w 3 sklepach;
sporządzenie grafików tylko na 1 tydzień okresu rozliczeniowego – w 2 sklepach;
narzucanie przez kierownictwo terminu wykorzystania 2 dni zwolnienia z pracy z tytułu wychowywania przez pracowników dzieci do lat 14 – w 7 sklepach oraz odmowa udzielenia zwolnienia z pracy z ww. tytułu – w 1 sklepie;

wykonywanie zaplanowanej pracy w porze nocnej przez pracowników wychowujących dziecko do lat 4 bez uprzedniej pisemnej zgody, zgoda wyrażona została po zakończeniu okresu rozliczeniowego – w 4 sklepach;
wykonywanie zaplanowanej pracy w godzinach nadliczbowych przez pracowników wychowujących dziecko w wieku do lat 4 bez pisemnej zgody, zgoda wyrażona została po zakończeniu okresu rozliczeniowego – w 2 sklepach;
nieodebranie od uprawnionych pracowników oświadczeń o zamiarze lub braku zamiaru korzystania z uprawnień związanych z rodzicielstwem – w 1 sklepie;
naruszenia przepisów prowadzenia ewidencji czasu pracy:
niewykazywanie w ewidencji czasu pracy godzin nadliczbowych, przy rejestrowaniu rekompensowania godzin nadliczbowych czasem wolnym – 1 sklep;
niezapewnienie pracownikom wymaganego odpoczynku tygodniowego – 1 sklep (2 przypadki);
rekompensowanie pracy w godzinach nadliczbowych czasem wolnym bez pisemnego wniosku pracownika:
stwierdzono rekompensowanie 11 pracownikom czasem wolnym pracy w godzinach nadliczbowych w wymiarze 15, 25, 30, 45 minut, a w jednym przypadku 2 godzin czasem wolnym w tym samym wymiarze – w 1 sklepie, (sporadycznie nieprawidłowość występowała w 3 sklepach);
niewypłacenie pracownikom dodatków za pracę w godzinach nadliczbowych, których nie zrekompensowano czasem wolnym w odpowiednim wymiarze – 1 sklep;

w zakresie korzystania przez pracowników z 15-minutowej przerwy wliczanej do czasu pracy:
niekorzystanie w ogóle lub wykorzystanie w niepełnym wymiarze - 4 sklepy;
brak zgody na korzystanie z przerwy – 2 sklepy.

ustalanie planu urlopów bez porozumienia z pracownikiem:
planowanie urlopów wynoszących 14 kolejnych dni kalendarzowych w okresie zimowym bez konsultacji z pracownikami oraz możliwość zaplanowania urlopu 5 dniowego w okresie letnim – 1 sklep;
nieplanowanie w okresie letnim urlopów wynoszących 14 dni kalendarzowych – 1 sklep;
narzucanie przez kierownika terminu wykorzystania urlopu – 2 sklepy;
niesporządzenie planu urlopów wypoczynkowych – 2 sklepy;
udzielania 1, 2 dniowych urlopów wypoczynkowych bez wniosków pracowników – 1 sklep;
podpisywanie wniosków urlopowych dopiero po wykorzystaniu urlopu, a także planowania urlopu w grafiku i konieczności wypisania wniosku urlopowego po wykorzystaniu urlopu w dniu zaplanowanym przez kierownika – 1 sklep;
udzielania urlopów niezgodnie z planem urlopów – 3 sklepy;
udzielania urlopu w częściach bez zapewnienia wypoczynku obejmującego co najmniej 14 kolejnych dni kalendarzowych – 1 sklep
W 4 sklepach ujawniono niewłaściwe zachowanie kierownictwa (zwracanie uwagi pracownikom przy innych pracownikach, poniżające uwagi, krzyki, poganianie do szybszej pracy, nękanie telefonami, grożenie zwolnieniem z pracy czy przeniesieniem do innej pracy).


To są tylko pojedyńcze przypadki. Dotyczą od 5 do 20% skontrolowanych sklepów. Jakie to da liczby w odniesieniu do całej sieci 2700 sklepów???[/list]
 
     
~Wariatka 

Stanowisko:
kasjer

Dołączyła: 12 Wrz 2016
Posty: 26
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2017-11-15, 18:53   

17 sklepów, to kropla w morzu.
 
     
~agap 

Stanowisko:
były pracownik

Dołączyła: 02 Gru 2016
Posty: 34
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2017-11-15, 19:13   

Albo wierzchołek góry lodowej. Wystarczy poczytać forum. Poczytać o problemach, o których wielokrotnie pisali kasjerzy, a które teraz ujrzały światło dzienne w postaci protokołów pokontrolnych.
 
     
Waffen77 

Stanowisko:
kierownik sklepu

Dołączył: 24 Lis 2014
Posty: 323
0 UP 0 DOWN
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-11-19, 11:34   

Może u niektórych tak jest. U mnie nie występuje ani jedna z tych rzeczy...
  Ocena JMP: 7/10
     
DarkSide 


Stanowisko:
były pracownik

Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 3461
Skąd: Polska
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2017-11-19, 12:27   

Waffen77, wybielaj dalej ale nic to nie da. Na większości sklepów tak się dzieje. Biedronka jest to obóz pracy i tyle w temacie.
_________________
Życie bez biedronki jest możliwe a do tego wspaniałe!!!
  Ocena JMP: 1/10
     
u8t3io3p

Stanowisko:
klient

Dołączył: 06 Kwi 2017
Posty: 873
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2017-11-20, 01:01   

a ja bym powiedzial troche inaczej, duzo bledow jest z winy osoby, ktora prowadzi sklep, moze poprostu kierownik sklepu jest beznadziejny? narazie mialem w swojej "karierze" 5 kierownikow i na 1 moge narzekac
brak grafiku - czyja to wina? kierownika sklepu - nie wydawal urlopow - kierownik sklepu - daje nocki osobom co maja male dzieci - kierownik sklepu

itd. znam osobicie (a moze znalem nie wiem czy dalej pracuja) 2 zks co NIGDY nie powinni zejsc z kasy nr.1(nic nie robia zks co prasowala przez godzine tylko kartony i nic innego nie robila, a sa wazniejsze rzeczy)
 
     
adaja 

Stanowisko:
kasjer

Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 17
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2017-11-20, 13:23   

Odpowiedzcie mi proszę na pytanie, czy zastępca kierownika ma również premię za frekwencję czy tylko kasjerzy?
 
     
~robbert83

Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 35
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2017-11-20, 13:45   

Nie wydanie urlopu wina kierownika sklepu, ta. Ile razy miałem tak że ktoś po urlopie rzucał jeszcze zwolnienie i co było robić? Ale nie zmienia to faktu że dobrze w firmie nie jest.
 
     
+marta1 

Stanowisko:
klient

Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 13 Gru 2011
Posty: 4494
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2017-11-20, 14:10   

adaja, tylko kasjerzy
_________________
Ludzie znają dziś cenę wszystkiego , nie znając wartości niczego...
 
     
u8t3io3p

Stanowisko:
klient

Dołączył: 06 Kwi 2017
Posty: 873
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2017-11-20, 18:35   

robbert83 napisał/a:
Nie wydanie urlopu wina kierownika sklepu, ta. Ile razy miałem tak że ktoś po urlopie rzucał jeszcze zwolnienie i co było robić? Ale nie zmienia to faktu że dobrze w firmie nie jest.

Jakoś u mnie tego nie ma.. A zwolnienia zawsze będą, jeśli jedna osoba przyniosła zwolnienie nie jest to powód by wstrzymać urlopy
 
     
sygri75

Stanowisko:
kierownik sklepu

Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 20
2 UP 1 DOWN
Wysłany: 2017-11-20, 21:13   

Jak ktoś ma być kozłem ofiarnym to oczywiście kierownik sklepu, nie dość że dołożyli obowiązków nie dokładając do wypłaty to jeszcze całe zło jest na naszą winą. Kasjer idzie na urlop, przynosi zl na dwa dni weekendowe i ma w... na wszystko. Grafik wiecznie nie pasuje, za dużo towaru przyjeżdża, wredni klienci, sprzątanie ? A to nie ma serwisu sprzątającego? Nie tykam grafików osobom na zl, nie tykam urlopów, uż proszę bardzo, opieka to nie uż. Zadzwonić rano na prywatny numer i powiedzieć, że paluszek boli a ty stoisz jak ciołek pod sklepem i czekasz na cud. Towar sam zamawiasz, sam rozkładasz i sam sprzedajesz, prędkość skanowania większa od kasjerów. Przepraszasz klientów bo konwój przyjechał a akurat pracownikowi się kichnęło i wziął zl na dwa dni, schodzisz wydać utarg, wracasz na kasę. Przerwa? Należy się kasjerowi on siada i je, ja jak jem to z bułką idą na wycofanie, reklamację czy przynieść damie kod ze stołu non food bo ciężko tyłek podnieść i podejść dwa metry dalej. Jak nie wydasz urlopu opr, jak wydasz a w miedzyczasie coś sie posypie to pracujesz ty i ludzie, którzy przychodzą i można na nich liczyć. To oni i my dostajemy po tyłku za wszystkich leserów i pasożytów, którzy liczą się tylko z własnym odbiciem w lustrze. Gdyby każdy dawał z siebie choć minimum praca była by znośniejsza, spokojniejsza. Zanim podpalicie stos pod kierownikami i zastępcami nanoście drewienek pod siebie.
 
     
@fryndzel

Stanowisko:
kierownik sklepu

Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 386
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2017-11-20, 21:43   

Niestety leserzy i kombinatorzy w biedronkach tez są i przewijają się między porządnymi pracownikami, którzy za nich tyrają. Tak było jest i pewnie będzie jeszcze gorzej. Jeśli załoga sklepu jest zgrana, odpowiedzialna i chetna cos z siebie dac to naprawde da sie ciężko ale spokojnie pracować, bez zwariowanych sytuacji typu 2 kasjerów na wysokoobrotowce, ściągania urlopów itp.
 
     
@maniek19 

Stanowisko:
z-ca kierownika

Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 246
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2017-11-20, 23:23   

Jakie to smutne, a jednocześnie tak prawdziwe .^.
  Ocena JMP: 2/10
     
u8t3io3p

Stanowisko:
klient

Dołączył: 06 Kwi 2017
Posty: 873
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2017-11-21, 10:13   

fryndzel napisał/a:
Niestety leserzy i kombinatorzy w biedronkach tez są i przewijają się między porządnymi pracownikami, którzy za nich tyrają. Tak było jest i pewnie będzie jeszcze gorzej. Jeśli załoga sklepu jest zgrana, odpowiedzialna i chetna cos z siebie dac to naprawde da sie ciężko ale spokojnie pracować, bez zwariowanych sytuacji typu 2 kasjerów na wysokoobrotowce, ściągania urlopów itp.


O toto to właśnie o to chodzi, wszędzie są obiboki nawet na zks czy ks, ale jak wiadomo to kasjerom jest najwięcej i będzie najwięcej leserow. raz zastępca robił zamówinie przez 10 godzin, mając sklep w dupie, nawet na 2 dzwonki nie chciał przyjsc

Nie oczekujcie też super pracowników za 2100(2400)

Kiedys biedronka wybierał pracowników, teraz bierze każdego przynajmniej w Warszawie
 
     
@Hell 


Stanowisko:
z-ca kierownika

Dołączyła: 01 Lip 2012
Posty: 2056
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2017-11-21, 13:45   

u8t3io3p napisał/a:
Nie oczekujcie też super pracowników za 2100(2400)


Skoro ktoś podpisując umowę zgodził się na takie warunki finansowe to dlaczego nie?
_________________
Ludzie zapomną to co powiedziałeś, zapomną to co zrobiłeś ale nigdy nie zapomną jak poczuli się dzięki Tobie....
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


phpBB by przemo