Nasza-Biedronka.pl Strona Główna

Nasza-Biedronka.pl

Nieoficjalne i prywatne forum dla pracowników i klientów Biedronki

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Klienci jedzą, piją i nie płacą. Reagujecie?
Autor Wiadomość
MS_PL 

Stanowisko:
klient

Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 3
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2015-09-25, 13:27   

Odświeżyłem, ponieważ zarówno klient, jak i kierownik sklepu muszą mieć świadomość tego, co robią nie tak, a temat nie był do końca zamknięty. "Paragrafy" są bardzo ważne, ale w 99% przypadków wystarczy klientowi grzecznie zwrócić uwagę, a nie podchodzić do niego, jak do przestępcy. Klient przeprosi, zawstydzi się i więcej tego robił nie będzie. Inną sprawą jest kradzież i wynoszenie towaru przez złodzieja, a inną drobny grzeszek klienta, który ani nie miał złych intencji, ani nie spowodował strat. Uwierz mi, że wezwania do interwencji w takich przypadkach są dla policji wręcz irytujące, ponieważ szkodliwości społecznej nie ma praktycznie żadnej, a sprzętu i ludzi do patroli wciąż brakuje. Do tego dochodzi koszt takiej interwencji, a ukaranie mandatem jest bezzasadne w stosunku do popełnionego czynu.
 
     
brodacz1989 


Stanowisko:
były pracownik

Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 865
Skąd: Polska
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2015-09-25, 13:49   

kradzież to kradziez. nie ważne czy wartość produktu to 10 groszy czy sto złotych.
_________________
bądźmy ubodzy, ale nie głupi...
 
     
aisha-k

Stanowisko:
z-ca kierownika

Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 3
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2015-09-25, 13:55   

brodacz1989 napisał/a:
kradzież to kradziez. nie ważne czy wartość produktu to 10 groszy czy sto złotych.

Dokładnie. I nie ważne czy zjedzone w sklepie czy wyniesione poza sklep.
 
     
DarkSide 


Stanowisko:
były pracownik

Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 3461
Skąd: Polska
1 UP 0 DOWN
Wysłany: 2015-09-25, 15:16   

MS_PL, Ty się z choinki urwałeś ?? !! Niech tak robi co drugi klient te te twoje " symboliczne podjadanie" przeobraża się w ogromne straty sklepu, u siebie osobiście tępię takie zachowania, a nie skutkuje to policja i koniec dyskusji. :boks:
_________________
Życie bez biedronki jest możliwe a do tego wspaniałe!!!
  Ocena JMP: 1/10
     
Włodarz 


Stanowisko:
były pracownik

Dołączył: 12 Sty 2015
Posty: 837
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2015-09-25, 15:38   

MS_PL czy ty zdajesz sobie sprawę z tego co piszesz? Ok sytuacja zrobiłaś zakupy kupiłaś sobie winogron podchodzi do ciebie x ludzi i każdy sobie bierze po jednym winogronie. Jak się czujesz? Zjedzą ci pół kiści winogrona a ty będziesz ich upominać że tak robić nie można. Czy to nie jest kradzież wedle Ciebie?
Tak samo na sklepie. Czy jest gdzieś, gdziekolwiek informacja że można sobie towar skosztować przed kupnem? czy można sobie podjeść go bo akurat mam smaka na jeden orzeszek pistacji? Niech sobie tak pomyśli 100 albo nawet 1k klientów i zniknie towaru na całkiem fajna kwotę. W skali miesiąca no dziękuję a w skali roku na wszystkich sklepach firmy? Czyste szaleństwo!
Tępić to trzeba i tyle bo ten towar nie jest jego tylko w dalszym ciągu należy do sklepu i to jest nic innego jak kradzież a ze złodziejami wiadomo co trzeba robić!
_________________
If you were a king up there on your throne,
would you be wise enough to let me go.
  Ocena JMP: 3/10
     
michalek710 

Stanowisko:
kadry

Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 486
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2015-09-25, 16:33   

hmmm... ciekaw jestem jakie zdanie do tego teatu miałaby firma? czy tak jak z rozwalonym jogurtem czy raczej zeby im uswiadamiac ze tak nie wolno sobie połykać ??
_________________
a czas tak szybko ucieka...
  Ocena JMP: 6/10
     
@Antrykota 

Stanowisko:
kasjer

Dołączyła: 06 Sie 2015
Posty: 126
Skąd: 3city
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2015-09-25, 16:46   

Ale co uswiadamiac i czemu? Jak widze, ze klient zjadl sobie ciastko, a przy kasie na pytanje "czy to na pewno wszystko"? odpowiada, ze tak, to trzy dzwonki. Od takich sytuacji jest ochrona.
Zwrocic uwage to ja moge matce ze jej dziecko wciagnelo cuksa jak nie patrzyla ;)
  Ocena JMP: 6/10
     
#anne 

Stanowisko:
klient

Dołączyła: 03 Kwi 2012
Posty: 107
1 UP 0 DOWN
Wysłany: 2015-09-25, 20:54   

a mnie się zwyczajnie rzygać chce kiedy widzę brudne łapy ładowane w pieczywo bez rękawic ochronnych, mówi się, prosi, kiedyś Pani zapytała: a po co ?? po czym stwierdziła: pewnie dlatego że ciepłe .... ręce opadają.

Jeśli chodzi o podjadanie notorycznie zwracam uwagę :)
 
     
MS_PL 

Stanowisko:
klient

Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 3
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2015-09-26, 12:25   

Włodarz napisał/a:
MS_PL czy ty zdajesz sobie sprawę z tego co piszesz? Ok sytuacja zrobiłaś zakupy kupiłaś sobie winogron podchodzi do ciebie x ludzi i każdy sobie bierze po jednym winogronie. Jak się czujesz? Zjedzą ci pół kiści winogrona a ty będziesz ich upominać że tak robić nie można. Czy to nie jest kradzież wedle Ciebie?
Tak samo na sklepie. Czy jest gdzieś, gdziekolwiek informacja że można sobie towar skosztować przed kupnem? czy można sobie podjeść go bo akurat mam smaka na jeden orzeszek pistacji? Niech sobie tak pomyśli 100 albo nawet 1k klientów i zniknie towaru na całkiem fajna kwotę. W skali miesiąca no dziękuję a w skali roku na wszystkich sklepach firmy? Czyste szaleństwo!
Tępić to trzeba i tyle bo ten towar nie jest jego tylko w dalszym ciągu należy do sklepu i to jest nic innego jak kradzież a ze złodziejami wiadomo co trzeba robić!


Spokojnie, dyskutujmy, nie kłóćmy się. Oczywiście, że zdaję sobie sprawę z tego, co piszę, natomiast Ty nie czytasz ze zrozumieniem, ponieważ próbujesz tłumaczyć mi to, o czym wspomniałem w pierwszym poście - iż wiem, że jest oczywiste. Umiem liczyć i zdaję sobie sprawę z globalnych strat, lecz nie o tym chciałem dyskutować! W swojej wypowiedzi odniosłem się do treści postu jednego z kierowników sklepów, czyli zasugerowałem, że - pomimo popełnienia przez klienta nagannego czynu - kierownik lub ochroniarz musi mieć świadomość, że nie może łamać prawa popełniając szantaż (zapłać za kg i po sprawie, czyli odstępujemy od postępowania), ponieważ w szczególnym przypadku może się to odwrócić przeciwko niemu, ze skutkiem prawnym. Chcę również uświadomić to, że podejście do klientów musi być indywidualne i nie można wszystkich traktować schematycznie, tzn. robić dym i wzywać policję, ponieważ wiele osób jest zupełnie w porządku i często nie zdaje sobie sprawy z rozmiarów zjawiska. Klienta trzeba trochę szanować, bo konkurencja jest duża. Gdyby mnie tak gdzieś potraktowano za bzdurę, to omijałbym Biedronki szerokim łukiem, a wydaję w nich z 1000 zł miesięcznie, jak nie więcej. Inną sprawą jest, gdy ktoś przychodzi do sklepu się bezczelnie nażreć i ma gdzieś zwrócenie uwagi - wtedy działanie musi być adekwatne do sytuacji.
W jednym ze sklepów innej sieci, chyba w Auchan, spotkałem się z dużymi i czytelnymi informacjami dla klientów przy stanowisku z pieczywem. Było to coś w stylu "szanowni klienci, prosimy o nie konsumowanie produktów przed zapłaceniem za nie". Przy innym stoisku była informacja, że wystawa jest obserwowana przez kamery TV przemysłowej. Może wdrożenie tego typu rozwiązań trochę zmniejszy skalę zjawiska? Wiadomo, że na oszołomów to nie podziała, ale normalnym ludziom da do myślenia. Koszt żaden, a jeżeli braki spadną choć o kilka procent, to zysk już jest w skali czasu i ilości sklepów spory.
 
     
@Miawka 

Stanowisko:
z-ca kierownika

Dołączyła: 07 Paź 2013
Posty: 778
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2015-09-26, 12:28   

Ja każdemu zwracam uwagę. Najczęstszą odpowiedzią jest że nie ma napisane że nie wolno. Moja że nie jest napisane że degustacja.
_________________
Wierzę magii starych drzew i gwiazd, wierzę magii świata żądz jak zwierz...
  Ocena JMP: 8/10
     
@żuczek1 

Stanowisko:
z-ca kierownika

Dołączyła: 09 Maj 2015
Posty: 297
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2015-09-26, 13:26   

Raz trafiłam na klientkę która właśnie wkładała do ust czekoladkę zmieszała się napotkawszy mój wzrok i zapytała - można się poczęstować, prawda? A ja jej na to mega uprzejmie - oczywiście jeśli tylko pani za to zapłaci... :D
 
     
+marta1 

Stanowisko:
klient

Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 13 Gru 2011
Posty: 4494
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2015-09-26, 14:29   

MS-PL piszesz że każdego klienta trzeba traktować indywidualnie , więc może tak było w przypadku opisanym przez VanMaster , może to był etatowy podjadacz któremu nazbierało się już kilogram :D
 
     
@Miawka 

Stanowisko:
z-ca kierownika

Dołączyła: 07 Paź 2013
Posty: 778
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2015-09-26, 15:41   

W jednym sklepie taki klient dostał mandat bo ochrona wezwała policję. Była to pani co robiła to notorycznie. 250 zł dostała.
_________________
Wierzę magii starych drzew i gwiazd, wierzę magii świata żądz jak zwierz...
  Ocena JMP: 8/10
     
@Antrykota 

Stanowisko:
kasjer

Dołączyła: 06 Sie 2015
Posty: 126
Skąd: 3city
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2015-09-27, 05:38   

Kazdego klienta trzeba traktowac indywidualnie? Alez oczywiscie :) Do kazdego indywidualnie przyjedzie policja i kazdemu wystawi jego wlasny mandacik albo pouczenie ;)
MS- nie zawsze idzie zauwazyc ze jeden klient zjadl jeden raz bulke i za nia nie zaplacil. Ale gdybys podjadal regularnie co wizyte bulke, cukierki czy pistacje garsciami i za nie nie placil, to wydane tysiace czy nie, ochroniarz poprosil by na zaplecze i wezwal policje. To sie nazywa kradziez, niewazne ile zostawiasz w sklepie przy okazji. Wiekszosc kradnacych klientow robi przy okazji jakoes zakupy ;)
  Ocena JMP: 6/10
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


phpBB by przemo