SKANOWANIE ZEJŚĆ NA PRZERWĘ-SONDA |
Czy jesteś za wprowadzeniem skanowania zejść na przerwę śniadaniową? |
TAK |
|
[ 109 ] |
NE |
|
[ 38 ] |
BEZ ZNACZENIA I TAK ODBIJAJĄC SIĘ PÓJDĘ PRACOWAĆ |
|
[ 16 ] |
|
Głosowań: 163 |
Wszystkich Głosów: 163 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Robertty [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-04-11, 07:40 SKANOWANIE ZEJŚĆ NA PRZERWĘ-SONDA
|
|
|
Witam, jest problem w naszej firmie z którym spotykam się przez cały okres zatrudnienia.Powiem szczerze, nic mnie tak nie wqrwia jak nagminne łamanie prawa pracowników do przerwy śniadaniowej,a także akceptacja tego faktu zarówno przez kasjerów,kierowników po samą górę. Wyśrubowane normy produktywności powodują że :
-kasjerzy i ks/zks nie schodzą na przerwę bo nie mają czasu ,mają tyle pracy
-zks/ks ignoruje prawo do przerwy w wykonywaniu pracy
-ks/zks i kasjerzy skracają przerwę do paru minut bo trzeba rozładować kolejkę na sklepie,wykonać polecenie kr (np z węża) itp
Najgorsze jest to że zgadzamy się na to wszyscy,powiem szczerze na mojej zmianie nie ma takiej możliwości by ktoś nie skorzystał z przerwy w tym z pełnych nie przerwanych 15 minut.Wiem że włożę kij w mrowisko ale szlag mnie trafia jak widzę jak prawie. każdy ma w 4 literach przerwę i jej wydanie.Dla mnie przez zmniejszanie etatów na sklepach , ludzie nie chodząc na przerwy oszczędzają gigantyczne pieniądze , ponieważ jeden pracownik pracujący średnio 20 dni miesięcznie daje 1 roboczo godzinę oszczędności dla firmy nie schodząc na przerwę a razy tych pracowników np połowę zatrudnionych czyli 25 tyś daje tylko w miesiący 25 tyś godzin. Ja osobiście wydając przerwę każdemu mam w du pie czy kolejka jest pod chłodnię,każdy idzie zjeść bo
ma takie niezbywalne do tego prawo
Nie wiem dokładnie jak to wygląda ale z tego co piszą nasi koledzy z DC ich przerwa jest notowana w systemie,ponieważ muszą się na nią odbić. Myślę że naszą wielką firmę stać na dodatkowy czytnik (skaner) identyfikatora na pomieszczeniu socjalnym by każda przerwa była ewidencjonowana. KOSZT PEWNIE nie wielki ALE ZAPEWNE ZBYT DUŻO DO STRACENIA BO TRZEBA BY BYŁO ZWIĘKSZYĆ ILOŚĆ ETATÓW.
MOJE PYTANIE CZY JESTEŚCIE za skanowaniem zejścia na przerwy i wprowadzenia czytników, bo w moim odczuciu ten właśnie temat jest bolączką na sklepach A GŁODNY PRACOWNIK JEST MNIEJ WYDAJNY , ROZDRAŻNIONY .
Może też powinniśmy naciskać na nasze wszystkie organizacje zz działające w JMP by wspólnie wpłynęły na ten problem i jego rozwiązanie?
dodałem 3 opcję bo często ks/zks wydając przerwę sam z niej nie korzysta bo ma nadmiar zadań od kr/rt więc nie ma na to czasu |
|
|
|
|
Pchelka 12
Stanowisko: klient
Dołączyła: 26 Mar 2013 Posty: 9
0
0
|
Wysłany: 2013-04-11, 08:17
|
|
|
Jak najbardziej jestem za skanowaniem |
|
|
|
|
DarkSide
Stanowisko: były pracownik
Dołączył: 22 Sty 2011 Posty: 3461 Skąd: Polska
0
0
|
Wysłany: 2013-04-11, 08:20
|
|
|
jestem na tak :D |
_________________ Życie bez biedronki jest możliwe a do tego wspaniałe!!! |
|
|
|
|
@nn79
Stanowisko: kasjer
Dołączyła: 12 Mar 2011 Posty: 215
0
0
|
Wysłany: 2013-04-11, 08:37
|
|
|
Popieram to podejście z jednego powodu: to może być krok ku polepszeniu jakości naszej pracy!
Gdyby związki wysunęły taki postulat na zebraniu i wałkowały ten temat przy każdej okazji, to mamy szansę na godną pracę. Tak naprawdę naszą firmę stać na takie rozwiązanie, jak również stać na karty płatnicze. Tylko po co? W ten sposób wielka kasa zostaje u nich w kieszeni.
Owszem, stawki mamy większe niż w innych marketach czy sklepach, ale nie oznacza to, że są one godne naszej ciężkiej pracy. Nie możemy porównywać się do gorszych, porównujmy się do lepszych! CHCEMY TAKIE SAME WARUNKI PRACY JAK W PORTUGALII !! Żeby było lepiej trzeba zrobić właśnie ten pierwszy krok.
Firma robi z nas sługusów i jeszcze żąda, żebyśmy byli wdzięczni. Wyznacza nam wyniki, które mamy osiągnąć obwarowując jednocześnie naszą pracę procedurami, którym nie jesteśmy w stanie sprostać.
Wszyscy doskonale wiedzą, że sklepy nie funkcjonują zgodnie z wytycznymi i wszyscy przymykają na to oczy. Firma wykorzystuje ten impas przy zwalnianiu niewygodnych pracowników, bo to przecież łamanie procedur
Być może skanowanie wyjścia na przerwę to właśnie ten pierwszy krok do poważniejszych zmian.
Równocześnie z wejściem skanowania, w audycie powinien pojawić się nowy punkt krytyczny o pracy na przerwie. Wyeliminowało by to skanowanie "dla papieru". |
|
|
|
|
@fruzia1
Stanowisko: kasjer
Dołączyła: 10 Gru 2012 Posty: 115
0
0
|
Wysłany: 2013-04-11, 08:40
|
|
|
Oczywiście , też jestem na tak, u nas na przerwy sie raczej schodzi bo sami sobie tego pilnujemy , tylko że czasem na pierwszej zmianie jest to godzina 13 lub po 13 a na drugiej zmianie 19:30. |
|
|
|
|
#mania1
Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 79
0
0
|
Wysłany: 2013-04-11, 09:01
|
|
|
Ja na przerwy nie chodzę bo palę więc z przerw zrezygnowałam żeby nikt mi nie zarzucił,że wykorzystuje i przerwę i wyjście na dymka które jak trwa minute to świat i ludzie ale ostatnio nawet o te wyjście się trzeba prosić strasznie,ale że my palacze nie chodzimy na przerwę to też każdy udaje że nie widzi,a nawet gdybym wyszła trzy razy to 15 min nie wykorzystam.Najlepiej by było nie palić nie jeść i całe 6,8,12 godzin być na wysokich obrotach i bron bożę być zmęczonym!I o takie podejście jak do robotów mam żal straszny |
|
|
|
|
@nanna2222
Stanowisko: były pracownik
Dołączyła: 23 Lis 2011 Posty: 192 Skąd: warmińsko- mazurskie
0
0
|
Wysłany: 2013-04-11, 10:27
|
|
|
Ja też jestem za wprowadzeniem skanowania zejścia na przerwę. Powody:
- ostatnio od ok. 2 miesięcy nie schodzę na przerwę, złapię tylko jakąś bułkę przy prasowaniu, brak czasu i pracowników oraz niechęć do wydawania przerw poszczególnym osobom przez KS( ostatnio zawsze trafiam na zmiany z KS).
- jeśli któraś z ulubienic kierownictwa zejdzie na przerwę to przerwa tej osoby nie trwa 15 minut lecz może przedłużać się nawet do pół godziny. Nie jest to normalne traktowanie pracowników. |
|
|
|
|
~koteczek
Stanowisko: kasjer
Dołączyła: 09 Lis 2011 Posty: 29
0
0
|
Wysłany: 2013-04-11, 10:43
|
|
|
I przydałoby się jeszcze wprowadzić dłuższą przerwę przy dwunastogodzinnym dniu pracy. |
|
|
|
|
@fryndzel
Stanowisko: kierownik sklepu
Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 386
0
0
|
Wysłany: 2013-04-11, 10:52
|
|
|
ale jak np kierownik ma sie zeskanowac i zejsc na 15min przerwe nie przerwana? ma nie chodzic na kase na dzwonek? kasjer ma czekac 15min az kierownik skonczy przerwe i przyjdzie mu wycofac produkt zrobic zwrot rozmienic pieniadze itd? albo nie odbieramy telefonow przez 15min? |
|
|
|
|
Robertty [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-04-11, 11:21
|
|
|
no chyba normalne dla mnie przynajmniej jak fryndzel posadzisz na te 15 minuty dupę to chyba nic Ci się nie stanie,skoro ja 5 lat potrafię to robić tak by każdy korzystał z przerwy nieprzerywanej to chyb nie jest trudne???????????
a co do telefonów to że odbierzesz i powiesz kr że jesteś akurat na przerwie i nie możesz zejść chyba przeżyje ? te 15 minut?
a na wycofanie też nie idziesz co chwilę?
co do kasy powtarzam u mnie nawet dziewczyny nie dzwonią wiedzą że jest przerwa,wszędzie masz przerwy nawet na dworcu pkp ipks, tam też masz kolejki |
Ostatnio zmieniony przez 2013-04-11, 11:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
@fryndzel
Stanowisko: kierownik sklepu
Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 386
0
0
|
Wysłany: 2013-04-11, 11:22
|
|
|
tel potrafie zrozumiec ale podejscia do kasy na dzwonek juz mysle ze nie da sie przeskoczyc |
|
|
|
|
@nn79
Stanowisko: kasjer
Dołączyła: 12 Mar 2011 Posty: 215
0
0
|
Wysłany: 2013-04-11, 11:25
|
|
|
fryndzel napisał/a: | ale jak np kierownik ma sie zeskanowac i zejsc na 15min przerwe nie przerwana? ma nie chodzic na kase na dzwonek? kasjer ma czekac 15min az kierownik skonczy przerwe i przyjdzie mu wycofac produkt zrobic zwrot rozmienic pieniadze itd? albo nie odbieramy telefonow przez 15min? |
Nie powinno Cię to obchodzić. Góra ma osoby, które opracowują wszelkie procedury i biorą za to większe pieniądze od Ciebie. W tym wypadku mogą udowodnić w końcu, co są warte. |
|
|
|
|
Robertty [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-04-11, 11:25
|
|
|
pamiętaj fryndzel że bardzo szybko przez to byś dostał nowy etat/etaty co do pójścia na wycofanie to niestety trochę inna kasa i inne obowiązki ale kwestia podejścia kasjerek bo jak nie ma zwrotu,klient się rozmyślił itp to jak dobrze pracują to nie robią baboli |
|
|
|
|
@Hell
Stanowisko: z-ca kierownika
Dołączyła: 01 Lip 2012 Posty: 2056
0
0
|
Wysłany: 2013-04-11, 11:34
|
|
|
Już widzę jak nam dają dodatkowy etat tylko dla tego że idąc na przerwę trzeba się skanować. :D |
_________________ Ludzie zapomną to co powiedziałeś, zapomną to co zrobiłeś ale nigdy nie zapomną jak poczuli się dzięki Tobie.... |
|
|
|
|
+marta1
Stanowisko: klient
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 13 Gru 2011 Posty: 4494
0
0
|
Wysłany: 2013-04-11, 11:34
|
|
|
jestem za ale ciekawi mnie to jak by to wyglądało w praktyce bo wiadomo że kierownik nie zawsze siedzi w biurze...i nie czeka na delikwenta żeby ten klikną że idzie na przerwę... |
|
|
|
|
|