To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Nasza-Biedronka.pl
Nieoficjalne i prywatne forum dla pracowników i klientów Biedronki

Praca w Biedronce - Zwroty i reklamacje

Anonymous - 2014-12-02, 11:08

Rękojmia

Rękojmia to zawarty w Kodeksie cywilnym, odrębny reżim odpowiedzialności kontrahenta za wadliwy towar lub wadliwe świadczenie. Poszkodowany wskutek ujawnienia się wady ma ustawowe prawa (np. żądanie usunięcia wady poprzez dokonanie bezpłatnej naprawy) wobec kontrahenta, który odpowiada niezależnie od swojej winy. Oznacza to, że np. sprzedawca wadliwej rzeczy nie może tłumaczyć się, że nie zawinił, bo np. nie produkuje sprzedawanych rzeczy i nie ma tym samym wpływu na ich jakość. Rękojmia ma bowiem charakter obiektywny: odpowiedzialność powstaje z mocy prawa, wskutek ujawnienia się wady we wskazanym w ustawie terminie.

Zobacz: Czy można składać reklamację w innym sklepie?

Rękojmia obowiązuje przy umowie sprzedaży (sprzedawca odpowiada względem kupującego za wady fizyczne lub wady prawne sprzedanych towarów), przy umowie o dzieło (wykonawca odpowiada za wady wykonanego dzieła – np. za wadliwie wykonany mebel), przy umowie o roboty budowlane (wykonawca odpowiada za wady obiektów budowlanych), jak również przy umowie najmu (wynajmujący odpowiada za wady uniemożliwiające korzystanie z wynajmowanego lokalu – np. za nieprawidłowo funkcjonujące ogrzewanie).

Dochodzenie uprawnień z tytułu rękojmi jest stosunkowo łatwe dla poszkodowanego. Nie trzeba bowiem udowodniać winy kontrahenta, a jedynie należy wykazać fakt wystąpienia konkretnej wady. Ograniczeniem rękojmi jest ustawowy termin: uprawnienia kupującego z tytułu rękojmi za wady fizyczne nabytej rzeczy bezpowrotnie wygasają po upływie roku, licząc od dnia jej wydania. Z kolei rękojmia za wady budynku wygasa po upływie trzech lat.

[ Dodano: 2014-12-02, 11:12 ]
Prawa konsumenta w UE

Ustawa o prawach konsumenta wdraża do polskiego porządku przepisy Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie praw konsumentów, które będą obowiązywać we wszystkich krajach UE. Dzięki ujednoliceniu przepisów przedsiębiorcom będzie łatwiej działać na rynkach zagranicznych.

Zmiany w prawach konsumenta w 2014 r.

Najważniejsze zmiany, o których każdy powinien wiedzieć:

Wydłużenie czasu na odstąpienie kupującego od umowy zawartej przez Internet (czyli na odległość) oraz na pokazie (czyli poza lokalem przedsiębiorstwa) z 10 do 14 dni.
Uregulowanie kwestii kosztów odesłania towaru. Warto wiedzieć, że w sytuacji rezygnacji z zakupów - to konsument poniesie koszty odesłania towaru, a sprzedawca zwróci oprócz ceny produktu także koszt jego wysłania, ale tylko najtańszy przez siebie oferowany.
Zapłata za zmniejszenie wartości towaru. Konsument ma prawo obejrzeć dostarczony towar w taki sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym. Jeżeli rzecz nie spełnia jego wymagań, nie może używać jej dowolnie. Gdy tak się stanie i klient będzie chciał odstąpić od umowy, przedsiębiorca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości towaru.
Jasne terminy zwrotu kosztów zakupu. Jeśli konsument zrezygnował z e-zakupów i wysłał oświadczenie, to sprzedawca będzie miał prawo wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy za rzecz oraz kosztów jej wysyłki do czasu otrzymania od konsumenta towaru lub potwierdzenia jego nadania.
Dodatkowe koszty zakazane. Za skorzystanie z określonej formy płatności przedsiębiorcy nie wolno żądać od konsumenta opłaty przewyższającej koszty poniesione przez sprzedawcę z tego tytułu. Dodatkowa opłata – np. za płatność kartą – nie może być wyższa od prowizji, którą uiści w związku z tym sprzedawca.

yonica - 2014-12-02, 11:14

Cytat:

yonica, w mediaexpert też Ci nie włączą ale dadzą towar z magazynu oryginalnie zapakowany.


Dobrze wiedzieć, nie kupuję w takich miejscach to jestem niezorientowana - będę miała następnym razem argument.

Klienci bardzo często nas proszą, żeby coś włączyć. Ok jeśli są to lampki do choinki ale nie ok jeśli jest to żarówka.

Anonymous - 2014-12-02, 11:30

Art. 556 Kodeksu cywilnego
Nowe brzmienie, które wejdzie w życie
z dn. 25.12.2014 r.
§ 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny
względem kupującego, jeżeli rzecz
sprzedana ma wadę zmniejszającą jej
wartość lub użyteczność ze względu
na cel w umowie oznaczony albo
wynikający z okoliczności lub
z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie
ma właściwości, o których istnieniu
zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz
została kupującemu wydana w stanie
niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).
§ 2. Sprzedawca jest odpowiedzialny
względem kupującego, jeżeli rzecz
sprzedana stanowi własność osoby
trzeciej albo jeżeli jest obciążona prawem
osoby trzeciej; w razie sprzedaży praw
sprzedawca jest odpowiedzialny także za
istnienie praw (rękojmia za wady prawne).

[ Dodano: 2014-12-02, 11:42 ]
Reklamacja towaru w kodeksie cywilnym

Reklamacja towaru w kodeksie cywilnym
Dotychczasowa niepopularna niezgodność towaru z umową zostanie zastąpiona dobrze znaną rękojmią, a sama regulacja dotycząca reklamacji wróci do kodeksu cywilnego. Od 25 grudnia 2014 r. żądanie od razu zwrotu gotówki albo obniżenia ceny, będzie co do zasady możliwe tak samo jak żądanie naprawy albo wymiany towaru.

Dotychczasowa niepopularna niezgodność towaru z umową zostanie zastąpiona dobrze znaną rękojmią, a sama regulacja dotycząca reklamacji wróci do kodeksu cywilnego. Od 25 grudnia 2014 r. żądanie od razu zwrotu gotówki albo obniżenia ceny, będzie co do zasady możliwe tak samo jak żądanie naprawy albo wymiany towaru.

kevinomania - 2014-12-22, 17:23

Mam pytanie czy będe miała jutro jakiś problem ze zwrotem tarki skoro kupiłam ją dzisiaj. Jest nawet nierozpakowana. Okazało się, że mamy dokładnie taką samą w domu.
czarownica25 - 2014-12-22, 17:25

Nie powinno być problemu.
Seven of Nine - 2015-01-05, 14:46

U nas zwroty przyjmujemy w ciągu 14 dni od zakupu i nie pamiętam aby kk czy zks odmówił przyjęcia zwrotu towaru pełnowartościowego,tylko raz zdarzyła się taka sytuacja że nie przyjęliśmy zwrotu(instrument klawiszowy,nie pamiętam nazwy) ale dlatego że klient chciał zwrócić art kupiony rok wcześniej,po prostu pobawił się i doszedł do wniosku że już mu się znudziło
ławnik - 2015-02-10, 11:10

Witam. Prawie rok temu(marzec) kupiłam w biedronce mopa obrotowego, niestety teraz cieknie z każdej strony i zalewa mi pół mieszkania. Chcę go zwrócić, orientujecie się po jakim czasie mogę to zrobić i czy bez problemu odzyskam pieniądze? Towar muszę oddać w biedronce, w której zakupiłam mopa? Pozdrawiam
kogata - 2015-02-10, 14:35

plastikowego mopa chcesz zwrócić po roku użytkowania? hmmm....
Hell - 2015-02-10, 14:44

ławnik, weź paragon i udaj się do dowolnej biedronki gdzie nie powinno być problemu z załatwieniem reklamacji.
czarownica25 - 2015-02-10, 14:45

ławnik, Ps na twoim miejscu spaliła bym się ze wstydu :P
Hell - 2015-02-10, 14:47

Więcej profesjonalizmu i dystansu dziewczynki. :P
kogata - 2015-02-10, 14:50

Hell, ale moja wypowiedź jest pełna profesjonalizmu i dystansu, ponieważ słowa które mi się pchają na klawiaturę zostałyby wygwiazdkowane przez Larri ;)
Hell - 2015-02-10, 14:51

kogata, doceniam poświęcenie.... :D
marta1 - 2015-02-10, 15:21

no i teraz nasza klientka zadaje sobie pytanie : na jaką kierowniczkę trafię ? na profesjonalistkę , na zdystansowaną , na kpiącą czy na dociekającą cóż się działo przez rok użytkowania z tym biednym mopem :D aż mnie ciekawi finał tej mrożącej krew w żyłach sprawy :D
Hell - 2015-02-10, 15:48

A ja myślę że jak rasowa klientka będzie miała gdzieś usposobienie kierowniczki i zdecydowanie zażąda rozpatrzenia reklamacji. :jezor3:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group