zwroty na kasie |
Autor |
Wiadomość |
kasia.kasia
Stanowisko: kasjer
Dołączył: 09 Lis 2013 Posty: 4
|
Wysłany: 2013-11-09, 17:08 zwroty na kasie
|
|
|
Witam Was serdecznie,
mam pytanko odnośnie robienia zwrotów na kasie. Uczę się na zks
1. Jeżeli klient chce zwrotu różnicy za towar (bo na kasie jest cena większa niż na cenówce), tak wiem że w kasie są ceny aktualne i widocznie ktoś nie zdjął cenówki ale takie sytuacje się zdarzają i kr mówił by rozwiązywać takie spory na korzyść klienta, a więc:
daję zwrot ->
skanuję identyfikator ->
daję NIE przy pytaniu o kupno przed 2011 rokiem->
skanuję towar->
zmiana ceny daję TAK->
wpisuję różnicę i daję PLU i gotówka
czy gdzieś się pomyliłam jesli tak to mnie poprawcie?
a druga kwestia kiedy klient chce zwrócić 2 różne towary z jednego paragonu:
skanuję jedną pozycję i co nalezy potem wcisnąć by zeskanować drugą rzecz i wszystko było na jednym zwrocie? Pytam bo po zeskanowaniu jednej pozycji pojawia się komunikat:
PLU DALEJ
Zmiana ceny NIE
to jak ten drugi towar zeskanować? |
|
|
|
|
@Hell
Stanowisko: z-ca kierownika
Dołączyła: 01 Lip 2012 Posty: 2056
0
0
|
Wysłany: 2013-11-09, 17:33
|
|
|
Pierwsze słyszę żeby tak oddawać różnicę w cenie. :eee: |
_________________ Ludzie zapomną to co powiedziałeś, zapomną to co zrobiłeś ale nigdy nie zapomną jak poczuli się dzięki Tobie.... |
|
|
|
|
kasia.kasia
Stanowisko: kasjer
Dołączył: 09 Lis 2013 Posty: 4
0
0
|
Wysłany: 2013-11-09, 17:50
|
|
|
A jak Ty to robisz? |
|
|
|
|
Larrikol [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-11-09, 18:12
|
|
|
to co opisałaś w pkt. 1 to normalna procedura zwrotu, tak zwracasz każdy towar. I jeśli zrobisz tak jak opisałaś, to na stan automatycznie wskakuje Tobie zwrócony towar, a fizycznie towaru nie masz, więc nie wiem czy to takie dobre wyjście. Jeśli znajdzie się taki upierdliwy klient, któremu nie wystarczą przeprosiny i koniecznie chce te 0,50 gr to u mnie po prostu oddajemy różnicę bez rejestrowania zwrotu na kasie, a niech się wypcha
A żeby zwrócić 2 towary, to je po prostu skanujesz jeden po drugim, po akceptacji ceny. |
|
|
|
|
kasia.kasia
Stanowisko: kasjer
Dołączył: 09 Lis 2013 Posty: 4
0
0
|
Wysłany: 2013-11-09, 18:21
|
|
|
1. A jak jest różnica np. 3zł to też tak oddawać nie robiąc procedury zwrotu? Bo rozumiem, że inaczej zwrotu na różnicę zrobić nie można na kasie?
2. czyli rozumiem, że skanuję towar daję PLU (czyli dalej), pokazuje się cena i wtedy biorę kolejny towar i skanuję?
bardzo Ci dziękuję |
|
|
|
|
Larrikol [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-11-09, 18:28
|
|
|
1. W ogóle nie ma na kasie zwrotu na różnicę w cenie (a przynajmniej ja nie znam), robiąc to w ten sposób przyjmujesz na stan zwracany towar. I jeśli to jest mleko to ok, jedno obleci, ale gorzej jak cena Ci się nie zgadza np na komodzie o 10 zł. Przyjmiesz na stan komodę i to właśnie za 10 zł (bo chcesz oddać samą różnicę), a faktycznie komody nie masz i w konsekwencji będziesz musiała ją później wrzucić w PL - 159 zl?
2. tak |
|
|
|
|
@Hell
Stanowisko: z-ca kierownika
Dołączyła: 01 Lip 2012 Posty: 2056
0
0
|
Wysłany: 2013-11-09, 18:38
|
|
|
już widzę minę mojego kr jak podpisuje takie wypłaty. :D |
_________________ Ludzie zapomną to co powiedziałeś, zapomną to co zrobiłeś ale nigdy nie zapomną jak poczuli się dzięki Tobie.... |
|
|
|
|
@B_Krakow
Stanowisko: z-ca kierownika
Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 154 Skąd: Kraków
0
0
|
Wysłany: 2013-11-11, 21:28
|
|
|
U mnie różnice w cenach zawsze oddawaliśmy i oddajemy ze swoich |
|
|
|
|
#alexxx21
Stanowisko: z-ca kierownika
Dołączyła: 15 Wrz 2013 Posty: 60
0
0
|
Wysłany: 2013-11-12, 17:11
|
|
|
U mnie kierowniczka mówi że jak nie potrafimy porządnie cen pozmieniać to mamy ze swoich oddawać- tylko skąd wiadomo czy to ja nie zmieniłam tej ceny czy ktoś poprzednio? |
|
|
|
|
@lokii
Stanowisko: z-ca kierownika
Dołączył: 18 Gru 2012 Posty: 167 Skąd: ten swąd
0
0
|
Wysłany: 2013-11-13, 17:41
|
|
|
nie oddaje kasy jak cena nie pasuje to zwrot towaru tlumacze ze firma nie przewidziala innej opcji. no chyba ze o drobne chodzi to w roznice kasjerska idzie |
|
|
|
|
magda0112 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-11-13, 19:11
|
|
|
a dlaczego kasjer ma wziąć na swoje barki różnice w cenie? kasjer nie jest odpowiedzialny za sprawdzenie i robienie etykiet cenowych... |
|
|
|
|
~no_name_ona
Stanowisko: kierownik sklepu
Dołączyła: 26 Lip 2012 Posty: 31 Skąd: Zagłebie
0
0
|
Wysłany: 2013-11-13, 19:30
|
|
|
my oddajemy z kasetki a na koniec zmiany ks nam doklada do to co zwrocilismy |
_________________ Co nas nie zabije to wzmocni |
|
|
|
|
+marta1
Stanowisko: klient
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 13 Gru 2011 Posty: 4494
0
0
|
Wysłany: 2013-11-15, 21:32
|
|
|
magda ale częste są takie sytuacje że kasjerowi nie chce się roznieść nowych cen.... |
|
|
|
|
@Kamillo
Stanowisko: z-ca kierownika
Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 190
0
0
|
Wysłany: 2013-11-17, 23:46
|
|
|
U mnie taka zasada jest, jeśli już dojdzie do takiej sytuacji to biorę pieniądze od kasjera z 1, jeśli się nazbiera powyżej 10 zł sam piszę wyjaśnienie |
|
|
|
|
Noke
Stanowisko: kasjer
Dołączył: 19 Lis 2013 Posty: 3
0
0
|
Wysłany: 2013-11-19, 15:36
|
|
|
U mnie taka sama sytuacja jak u Pana powyżej. |
|
|
|
|
|