To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Nasza-Biedronka.pl
Nieoficjalne i prywatne forum dla pracowników i klientów Biedronki

Praca w Biedronce - Zmiana procedury zwrotu

Anonymous - 2013-10-26, 20:14
Temat postu: Zmiana procedury zwrotu
Jak u was interpretują zmiany w procudurze zwrotu i reklamacji? Nowa procedura mówi, że zwrotu dokonujemy tylko na podstawie paragonu lub jego kopii. Co sie dzieje wtedy z inną procedurą, która mówi że towar marki własnej klient ma prawo oddać nawet bez paragonu?
home_designer - 2013-10-26, 22:36

jeszcze się nie spotkałem z klientem po wprowadzeniu nowej procedury, który nie posiadał paragonu, ale nie mogę sie doczekać >:D >:D >:D
TomekKRK - 2013-10-26, 23:53

Z tego co mi wiadomo od KR to ponoć zmieniło się polskie prawo i teraz zwroty tylko i wyłącznie za okazaniem dowodu zakupu. myślę, że info o zwrotach marki własnej pewnie zniknie, albo zmieni formę...
Anonymous - 2013-10-27, 10:31

Tak, była nowelizacja ustawy o VAT, ale mimo wszystko powinno to być zawarte już w nowej procedurze co z tą marką własną, bo co mamy teraz zrobić w takiej sytuacji gdy przychodzi klientka, której córka kupiła naszą kawę zamiast Jacoba'a?
TomekKRK - 2013-10-27, 16:01

hmm... może i nie jest zawarte, ale dla mnie to jasne. mianowicie brak paragonu = brak reklamacji. z drugiej strony jaką masz pewność, że towar został kupiony a nie skradziony i ktoś chce zwrócić, żeby mieć gotówkę? łatwy sposób na zarobek, spotkałem się już z takim czymś kiedyś. swoją drogą inne duże sklepy się tym nie przejmują czy to produkt marki własnej czy znana marka, nie ma paragonu to nie ma zwrotu i po problemie. skarbówka się tym nie przejmie.
Hell - 2013-10-27, 16:16

Marka własna, nie własna,wszystko jedno, tylko co mówić ludziom którym przez ostatnich kilka lat wmawialiśmy że do reklamacji nie jest potrzebny paragon, dlaczego nowe prawo działa wstecz?
kluq - 2013-10-27, 21:32

Bo do reklamacji nie jest i wątpię aby kiedyś weszły takie przepisy ,że jest :)
Anonymous - 2013-10-27, 21:39

tak wtedy wystarczy podbita karta gwarancyjna....... ale podstawą jest dowód zakupu na ogół karta plus paragon /faktura vat. W przypadku np sprzedawanych kiedyś w biedronie laptopów hp tutaj serwis gwarancyjny odbywa się na podstawie informacji przesłanych do hp w czasie pierwszego uruchomienia i serwis nie interesuje data zakupu! ale pierwszej instalcji (uruchomienia ) systemu.

Problem leży jak zwykle gdzie indziej . Sama procedura jest na tyle nie dopracowana że nie mówi co mamy zrobić gdy na paragonie jest kilka pozycji które podlegają okresowi gwarancyjnemu a klient oddaje jeden. Pisano o możliwości skanowania a dopiero wczoraj kolega wytłumaczył mi jak po zeskanowaniu wkleić w pocztę itp. Nie każdy ma taką wiedzę i nie każdy o tym wie

kluq - 2013-10-27, 21:53

Ku przestrodze

Paragon nie może być wyłącznym dowodem zakupu, na podstawie którego można złożyć reklamację. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie toleruje informowania klientów o konieczności przedstawienia w tym celu paragonu. Niedawno podważył zamieszczenie takiego komunikatu na paragonach w sklepach stacjonarnych pewnego przedsiębiorcy oraz zakwestionował postanowienia regulaminu jego sklepu internetowego. Nałożona kara pieniężna była dotkliwa. Wyniosła prawie 1 mln zł.

Hell - 2013-10-27, 22:24

kluq napisał/a:
Bo do reklamacji nie jest i wątpię aby kiedyś weszły takie przepisy ,że jest :)

W tym miesiącu odesłano nam sprzęt elektroniczny z adnotacją że reklamacja nieuznana z powodu braku paragonu!

Anonymous - 2013-10-27, 22:29

tak bo sprzęt może również pochodzić np z kradzieży, sprzedaży towaru niepełnowartościowego (tzw elektropalety których pełno na allegro)
Hell - 2013-10-27, 22:47

Może pochodzić ale nie musi i ja uważam że to nie jest żaden argument skoro jeszcze niedawno przyjmowaliśmy wszystko jak leci z pocałowaniem w rękę. :rool:
Anonymous - 2013-10-27, 22:52

Polityka firmy była taka, że towar marki własny klient może zwrócić bez paragonu i nawet bez tłumaczenia,a nasze domysły typu kupił, nie kupił, ukradł czy nie, to możemy wsadzic sobie w tyłek. Nawet dzwoniłam ostatnio do Biura obsługi Klienta i pytałam, powiedziano mi dokładnie tak jak wyżej. Pozostaje teraz czekać na napływające skargi klientów w BOKu :)
Hell - 2013-10-27, 23:09

Tej klientce powiedziano w BOK żeby sobie poszła wyjaśniać to do sklepu! :puk?:
kluq - 2013-10-27, 23:10

lenka* napisał/a:
W tym miesiącu odesłano nam sprzęt elektroniczny z adnotacją że reklamacja nieuznana z powodu braku paragonu!


To niech się teraz modlą aby kupujący nie był kumaty ,bo im może pięknie koło dupy zamieszać :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group