Tajemniczy Klient - tajemniczy klient
nn79 - 2012-11-09, 08:07
Gdyby TK przyszedł 6. dnia i się ujawnił, to stawiam stówę, że do końca miesiąca większość miała by standardy gdzieś.
pracownik - 2012-11-09, 08:35
Dokładnie tak i dlatego jest jak jest.
marta1 - 2012-11-09, 10:10
wcale się z tym nie zgadzam pracuję z taką załogą że zawsze nam zależy przecież nie robimy tego dla TK tylko dla siebie i dla klientów bo miło jest od nich słyszeć że mamy zadbany sklep i że obsługa jest bardzo miła
Kaja-25 - 2012-11-09, 14:21
marta1, ale niestety nie na każdym sklepie jest taka załoga jak u Ciebie niestety i jeśli już ten TK musi być to wydaje mi się ze forma w jakiej obecnie jest przeprowadzany jest w porządku i wiadomo że wszędzie może zdarzyć się wpadka ale jednak duża ilość wyników TK jest dość miarodajna
nn79 - 2012-11-09, 21:22
marta1 napisał/a: | wcale się z tym nie zgadzam pracuję z taką załogą że zawsze nam zależy przecież nie robimy tego dla TK tylko dla siebie i dla klientów bo miło jest od nich słyszeć że mamy zadbany sklep i że obsługa jest bardzo miła |
Owszem robicie to dla siebie, czyli staracie się mieć jak najwyższy wynik TK, czyli jak największą szansę na premię. Gdybyście na początku wiedzieli, że już po wizycie, to byście na uszach nie stawali. Chyba że chodziłoby o sklep z małymi obrotami, gdzie przyciągnięcie klienta jest kluczowe. Wysokoobrotowce często dostają premie i przy tk mniejszym niż 100%.
Poza tym wszystko zależy od kierownika. Znam sklepy gdzie mają wy..ne na tk, bo obroty wysokie.
I też nie mówię tu o lekceważeniu potrzeb klienta i sklepu. Chodzi raczej o to, że odpuszczało by się sobie np. częste wychodzenie przed sklep, mycie podłogi, pilnowanie dostępności pieczywa itd. Po co będę się śpieszyć, żeby umyć podłogę, jak i tak tk już był? Ktoś zagląda na pieczywo? nie ma czasu!
To są duperele, które zabierają nam mnóstwo czasu od rana do wieczora, ale są też okazją do uwalenia paru punktów w ankiecie.
marta1 - 2012-11-10, 09:24
tak pracuję na niskoobrotowym i musimy mieć czas na takie duperele i dlatego uważam że i owszem ocena miarodajna ale i często krzywdząca
brit - 2012-11-10, 12:07
Badania TK to jedna wielka lipa - on nigdy nie jest obiektywny w 100%.
Weźmy np. podłogę - wchodząc na sklep widzę przed sobą klienta który niesie na butach błoto, a podłoga aż lśni przed nim tak wyszorowana. Na zmianie pracują dwie kasjerki i kierownik - wszyscy siedzą w kasie. Przez 20 min mego pobytu w sklepie (tyle musi być TK, wiem, bo byłem TK), nikt nie usuwa błota z podłogi. Wychodzę ze sklepu z brudną podłogą i notuję że było brudno. Chwilę po moim wyjściu jedna osoba wychodzi z kasy i usuwa błoto z podłogi. Ale mnie już tam nie ma i nie widzę tego że jest już czysto, a sklep ma -2pkt za brudną podłogę.
To tylko 1 z wielu przykładów- dalej myślicie że te badania są logiczne i obiektywne?
qasw - 2012-11-10, 14:49
Kolega pracował kilkukrotnie jako tajemniczy klient (podawał mi nawet kiedyś linka do portalu, na którym wystarczy się zarejestrować i wyrazić chęć do bycia tajemniczym klientem). Kolega był sprytny i zamiast oceniać sklep - dogadywał się z kierownictwem na 20-50zł w zamian, za wynik =98% by nie wzbudzić podejrzeń. Pewnego razu skasował 50zł załogę sklepu gdzie bywał częstym klientem i wystawił 100%, a sklep mimo wszystko otrzymał 20%... Koniec końców, zKS otrzymał upomnienie z racji niskiego wyniku na jego zmianie a kolega musiał zwrócić łapówkę.
W skrócie: napisałbym że raporty są fałszowane, ale nie napiszę ponieważ nie mam na to dowodów a wiem, że mógłbym mieć z takiej wypowiedzi problemy prawne - więc proszę to uznać za nie prawdę. -.-
woles - 2012-11-12, 11:19
Grubo
lesioand - 2012-11-14, 18:56
Więc i ja zabiorę głos o czystość Biedronki tylko przykład z Łodzi ul Łazowskiego
Jestem tu codziennie jak wejdziesz rankiem to bardzo czysto aż się chce wejść ale jak już jest godzina 16 to trzeba zobaczyć podłoga zalana kartony się walają a tam gdzie owoce to lepiej nie mówić odstrasza widok lepiąca się podłoga.Na zwracaną uwagę pracownicy wzruszają ramionami i mówią brak sprzątaczki i już i taki bałagan aż do 21 a rankiem znów czysto hura.
Więc następnym razem zrobię fotki abym był wiarogodny!! :D
DarkSide - 2012-11-14, 19:42
Cytat: | Więc następnym razem zrobię fotki abym był wiarogodny!! :D |
W biedronce jest zakaz fotografowania więc uważaj na paragrafy
Hell - 2012-11-14, 19:47
lesioand napisał/a: | Więc i ja zabiorę głos o czystość Biedronki tylko przykład z Łodzi ul Łazowskiego
Jestem tu codziennie jak wejdziesz rankiem to bardzo czysto aż się chce wejść ale jak już jest godzina 16 to trzeba zobaczyć podłoga zalana kartony się walają a tam gdzie owoce to lepiej nie mówić odstrasza widok lepiąca się podłoga.Na zwracaną uwagę pracownicy wzruszają ramionami i mówią brak sprzątaczki i już i taki bałagan aż do 21 a rankiem znów czysto hura.
Więc następnym razem zrobię fotki abym był wiarogodny!! :D |
Nie zapomnij wcześniej zapytać o zgodę na fotografowanie kierownika sklepu.
lesioand - 2012-11-14, 20:27
Na pewno coś wykombinuje aby dodać fotki
a jak wiadomo ochrona zajęta przynoszenia koszyczków nie musisz wchodzić nawet ten syf widać z daleka możesz zrobić fotki przy otwartych drzwiach.
DarkSide - 2012-11-14, 20:43
lesioand, jak je dodasz bez pisemnej zgody ks lub zks to je osobiście usunę 8)
A ten tzw "syf" założe się że jest wynikiem obcięcia etatów przez JMP więc skoro przeszkadza Ci to to zatrudnij się i im pomóż
lesioand - 2012-11-14, 21:01
A ten tzw "syf" założe się że jest wynikiem obcięcia etatów przez JMP więc skoro przeszkadza Ci to to zatrudnij się i im pomóż !////
Panie moderatorze jak wie pan! sklep spożywczy powinien być czysty i sprzątany co jakiś czas, wymaga to Sanepid i Bhp
Klient wchodzący do sklepu ma obowiązek kupować w czystym sklepie i nie musi patrzeć na zalaną podłogę itp.Co do etatu zatrudnienia mam prace i sugerowanie o pomocy nie wskazane.
Użytkownik tego forum ma obowiązek i prawa napiętnować nieprawidłowości chyba ze tu panuje cenzura ;(
|
|
|