Praca w Biedronce - test na zks
anne - 2017-01-30, 14:05
Pytania testowe - cały pks + podręcznik sprzedawcy kasjera.
Otwarte to omówić grupy towarowe - mieso, o/w, pieczywo, kwiaty. Haccap, szkolenia bhp, instruktaż ogólny i stanowiskowy, normy transportu, na kompie ohr - podstawy, program market podstawy i omówić funkcje w kolektorze .... więcej nie pamiętam.
Martaxde - 2017-01-30, 15:11
#anne dzięki wielkie:)
maniek19 - 2017-01-30, 18:46
Ogólnie to wszystko to co jest podane w tym temacie.
tadam - 2017-01-30, 19:56
anne ,Izzy dzięki Moje szkolenie stoi w miejscu bo się posypały L4 u nas.Nie ma kto pracować ,więc czytam książkę ,a właśnie bardzo zależy mi na praktyce.Najlepiej się uczę robiąc coś ,a nie tylko czytając jak ma coś być zrobione. Mam nadzieje że będzie dobrze.
anne - 2017-01-31, 09:29
tadam ja szkoliłam się 8 miesięcy ... prawda jest taka ze w niczym nie przypomina to szkolenia jakie jest opisane w notesie szkoleniowym, brakowało 3 etatów, przy kompie rejon poświecił mi 15 min przed egzaminem (ohr) - tu jest to i to, cała reszta, czyli czytanie i notatki robiłam w domu, w pracy zapierdalałam jak reszta. Sama robiłam zamówienia na pieczywo/ciasta, czasem na sklepie o/w, mięso, chłodnia. Suche raz.
Prawda wychodzi po awansie ...
Martaxde - 2017-01-31, 14:23
A pytania z testu jakie były ktoś pamięta?:)
izzy - 2017-01-31, 15:17
anne, to na dziwny sklep trafiłaś, moje szkolenie trwało niecałe 3 miesiące, pierwszy etap dużo teorii czytanie książek i innych papierów, plus zwykła praca na sklepie, zamówienia na suche i przyjmowanie dostawy. Drugi etap baaardzo dużo praktyki, my trafiłyśmy na super sklep, na fajną kierowniczkę, bardzo wymagającą ale także dużo dającą od siebie, miała cierpliwość żeby nam coś sto razy tłumaczyć i jeszcze powiedziała że w razie pytań możemy do niej dzwonić. Rzucała nas na głęboką wodę i to było super. Ale wiadomo inaczej będzie jak zostaniemy zupełnie same na sklepie, bo niby na tym drugi etapie kierowniczka starała się bardziej stać z boku i obserwować , ale zawsze miało się te świadomość że jednak jest i jakby co można jej o radę zapytać
anne - 2017-01-31, 16:11
Izzy szczerze to Ty pierwszy etap miałaś w dziwnym sklepie :D w mojej okolicy jest straszny deficyt etatowy, chętnych do pracy brak ... praktycznie każde szkolenie 1 etapu wygląda u nas tak samo :eee: II etap na slpie szkoleniowym to juz inna bajka, bo tam jesteśmy naprawdę osobami dodatkowymi, poświecono mi dużo uwagi, czasu, przekazywaniu wiedzy i to dzięki nim wynik miałam tak wysoki
wawat30 - 2017-02-01, 05:55
Pytań na teście komputerowym na I etapie jest 84 są one wybierane losowo z 320 dostępnych, dlatego trudno jest spamiętać wszystkie, każdy ma inne. Na pewno nie są one aż tak trudne - ja miałem super egzaminatorkę która pozwoliła korzystać na teście ze wszystkich notatek, książki KS i książki SK gdyż stwierdziła że nie ważne jest wkłucie wszystkiego na pamięć tylko umiejętność znalezienia odpowiedzi w dostępnych materiałach, a jeśli są jakieś wątpliwości co do pytanie bądź pytanie jest nie zrozumiałe bo nie wiemy co twórca miał na myśli to prosiła żeby nie strzelać tylko zapytać ją i razem obgadamy to pytanie i ona nie poda prawidłowej odpowiedzi ale na nią naprowadzi.
Kilka pytać jakie zdołałem zapamiętać z testu komputerowego:
Ile wynoszą normy transportu dla kobiet w ciąży oraz karmiących?
Ile kasjer może mieć maksymalnie w kasetce razem z pogotowiem kasowym?
Po zrobieniu koperty z utargiem gdzie jest ona wrzucana?
Wybierz grupę warzyw i owoców które są przechowywane w chłodni?
Drugi etap to pytania otwarte jest ich 15.
Trzeba omówić co to jest RW i jakie są RW.
Co zmieniło się odnośnie zwrotów klientowskich i ile jest czasu
Jakie programy komputerowe wykorzystywane są w firmie?
Z OHR miałem jak oddelegować pracownika na inny sklep, jak wstawić uż lub L4 jak zmienić sobie grafik z rannej zmiany na popołudnie, wydrukować sobie identyfikator, wydrukować raport szkoleń, badań co gdzie się komu kończy i kogo kiedy wysłać.
Z markety raport 157 jak go czytamy, co się z niego dowiemy, zamówić pieczywo na 3 wybrane indeksy na podstawie raportu i który dzień bym wybrał do zamówienia i dlaczego tyle bym zamówił.
Harmonogram dostaw - sprawdzić ile trzeba zrobić zamówień, do kiedy je wysłać, sprawdzić ile palet przyjedzie z alokacji oraz o której nam te dostawy powinny wjechać na następny dzień.
Wydrukować z poczty raport handlowy, raport informacyjny - omówić co to jest i co się w nich znajduje - z raportu handlowego na 3 wybrane indeksy zrobić estymację i co to jest estymacja. Dlaczego zamówił bym takie ilości i ile powinno się zamawiać na pierwszy dzień promocji.
Odnośnie wyników finansowych sklepu jakie są raporty i wydrukować je (raport operacyjny i tygodniowy).
Było też o usterkach co gdzie zgłaszamy- gdzie usterki systemu komputerowego i przez co, gdzie usterki techniczne, sprawdzić w poczcie jakie zgłoszenia są zrobione, jak zamknąć zgłoszenie.
Było o sjefach - arkusz przekazania sejfu do której godziny.
Jakie mamy audyty - wymienić.
Przyjecie dostawy - co zrobić jak kierowca nie ma butów, co zrobić jeśli temperatura się nie zgadza lub jest wyższa, co zrobić jeśli nie zgadza się plomba na samochodzie.
Obchód sklepu samemu - 6 rzeczy do zrobienia na już co jest dobrze a co wymaga poprawy.
Drugi etap to 8-10 pytań (ja nie miałem szkolenia na sklepie szkoleniowym - kontynuowałem je na swoim sklepie wszystko zależy od KR niektórzy nie wysyłają na sklep szkoleniowy).
Pytania:
Analiza raportu pod kątem realizacji budżetu (dlaczego niezrealizowany i jaka mogła być tego przyczyna), tendencja LFL gdzie jest najlepsza czy na sprzedaży czy na klientach czy na koszyku, analiza grupy świeże - dostajesz raporty operacyjne z 4 innych sklepów i masz porównać czy dużo się sprzedaje czy też nie jakie sklepy sprzedają dużo jakie mało i jakie mogą być przyczyny.
omówić grupę pieczywo co zrobić żeby polepszyć w tej grupie sprzedaż oraz zmniejszyć PL i co bym zrobił.
Czy koszyk jest duży czy mały i co dla sklepu jest lepsze.
Jakie są audyty w sklepie który przychodzi zapowiedziany który nie, i omówić co który sprawdzi.
Jak liczymy produktywność oraz co to jest i czy jest dobra.
Co to jest zapas i co nam ten zapas zwiększa.
Nowy system premiowy - analiza pod kątem wyrobienia.
3 sytuacje niestandardowe (zwierzak na sklepie np. pająk), brak pracownika na rano co zrobimy czy otworzysz czy nie, wypadek klienta na sklepie co zrobisz.
Bilans i grafik jakie przerwy są wymagane, oddelegowanie pracownika na inny sklep.
Zamówienie na podstawie raportu handlowego na 4 indeksy ile byś zamówił na następny dzień.
Obchód sklepu, dostępność artykułów z promocji oraz etykiety.
Testy zdałem, aneks podpisany w ten sam dzień
Mam nadzieje że trochę podpowiedziałem co jest na egzaminach.
Martaxde - 2017-02-01, 14:28
Wawat30 dzięki wielkie , teraz wiem czego mogę się spodziewać mniej więcej:)
izzy - 2017-02-01, 19:40
anne, co do etatów i chętnych do pracy to widzę , że jest to samo. Co do szkoleń , no cóż może inne rejony i inne sklepy i każdy jakoś inaczej prowadzi te szkolenia i inaczej przekazuje wiedzę. Ja na szkolenie nie mogę narzekać na żadnym etapie, ale tak naprawdę ile wiem i ile mi zostało z tych szkoleń to zweryfikuje życie
zelka88 - 2017-02-05, 14:43
Witam. Mam pytanko. Co oznacza skrot sap I czy jest jakas regulka
Miawka - 2017-02-06, 12:14
Chodzi o przetwarzanie danych, numer który ułatwia wyszukanie informacji o danej osobie i zarządzanie nimi. Ale w naszych kadrach ostatnio używają numeru pesel zamiast sap, który jest ogólnie dostępny.
janekd71 - 2017-03-30, 15:46
Czesc taie na pytanie Zks-gdzie zdeponujesz utarg w przypadku awarii sejfu nr 1 sejfu nr2? zakaz jest przetrzymywania czarnych skrzynkach na sali sprzedarzy to moze kopercie zaklejonej w biurze kierownika na monitoringu czekam na odpowiedz.Dzieki z gory i pozdrawiam
Zofija - 2017-03-30, 18:25
Ja miałam takie pytanie na egzaminie jako sytuacja niestandardowa. Powiedziałam że w bezpiecznej kopercie w szafie w biurze, oczywiście przy każdym wyjściu z biura dokładnie zamknięte drzwi żeby nikt nie mógl podczas mojej nieobecności tam wejść i miałam zaliczone.
|
|
|