Praca w Biedronce - Zwroty i reklamacje
MalaAsia - 2019-06-14, 11:24 Temat postu: Re: Zwoty
laleczka132 napisał/a: | Czy można zrobic zwrot na doładowania do telefonu jeżeli się pomyliłam.Nasza zk twierdzi że nie, a druga zk że tak .I kogo słuchac?Jeśli zwrotu nie zrobi to co zrobic z tym doładowaniem,-do kosza bo manko i tak wyjdzie,a poza tym wychodzi że chciałam sama tą karte ukraśc.I tak źle i tak niedobrze. |
Zwrótów na doładowania się nie robi, ale:
"Istnieje możliwość zwrotu gotówki za niezużyte doładowanie prepaid tylko w przypadku, gdy:
- pracownik sklepu błędnie nabije wartość lub sieć doładowania,
- kod doładowań jest nieczytelny, zamazany lub nastąpi uszkodzenie doładowania przez pracownika sklepu."
cytat z regulaminu na str Biedronki:
https://www.biedronka.pl/...lepie-biedronka
laleczka132 - 2019-06-14, 12:56
Wielkie dzięki
tadam - 2019-06-14, 15:01
Mozna Trzeba z wydruku wpisać kod PLU doładowanie a potem potwierdzenie Czyli ten długi numer chyba ok 20 cyfr to jest.
Włodarz - 2019-06-14, 16:27
Robi się zwroty na doładowania. Na wszystko można zrobić jeśli jest to wina pracownika.
MalaAsia - 2019-06-14, 16:33
Włodarz, nie każdy ks czy zks o tym wie
Anonymous - 2019-06-14, 19:42
Ja raz miałem zwrot doładowania bo inna kasjerka zamiast LYCAMOBILE nabiła T-MOBILE bo też źle zrozumiała klienta. Zwrot był u mnie na kasie, ale to nie ja byłem winny tej sytuacji (u mnie był tylko zwrot zrobiony). Zwrot się robi tak jak zwrot innego towaru z tym że w którymś momencie trzeba wbić na kasie 24-cyfrowy kod potwierdzenia sprzedaży doładowania (jest on na tym długim świstku). Reszta wygląda tak samo. Aha, jest to jeden jedyny zwrot towaru, który musi podpisać również SPRZEDAWCA-KASJER. Ja w powyższej sytuacji napisałem na uzasadnieniu "błąd popełniony przez innego kasjera".
Miałem też raz zwrot doładowania, bo na innej kasie był zrobiony (kasjerka nabiła Play zamiast Plusa) a z powodu utraty książeczki do doładowań jedynym sposobem "odzyskania" kodu PLU doładowania było nabicie na innej kasie doładowania z menu kasowego i odczytanie kodu PLU na kasie dotykowej. Sęk w tym, że o ile zamiar miałem dobry, o tyle zapomniałem usunąć doładowania klientowi z paragonu, którego obsługiwałem. Efekt? U mnie też trzeba było zrobić zwrot doładowania.
Pamiętam jeszcze sytuację nabicia na ten sam paragon doładowania razem z innymi produktami, po zapłaceniu i zamknięciu paragonu nagle wyskoczył komunikat "Błąd drukarki. Zapełnienie pamięci podręcznej drukarki, wymagane zamknięcie doby fiskalnej". I byłem za przeproszeniem w bardzo nieciekawej sytuacji, bo u mnie trzeba było zamknąć dobę fiskalną, a więc i zwrotu nie można było zrobić, a tam gdzie się dało zwrot zrobić, okazało się że kasa woła 24-cyfrowy kod potwierdzenia sprzedaży doładowania, którego nie było, bo nie wyszedł w ogóle wydruk. Kierownik podjął decyzję o nabiciu doładowania na innej kasie bez wołania od klienta drugi raz pieniędzy. Inaczej się nie dało.
Tak więc doładowanie może być w awaryjnej sytuacji zwrócone. Mówimy tu o błędzie SPRZEDAWCY KASJERA na kasie oraz o nieczytelności kodu lub jego niewydrukowaniu.
Pamiętajcie też, że od jakiegoś czasu można na jeden paragon nabić 2 lub więcej doładowań. Niemożliwe jest użycie przycisku ILOŚĆ żeby nabić np. 2 doładowania do Plusa za 10 zł, ale jest możliwe nabicie po kolei dwóch takich doładowań, czy 2-3 różnych. Klient chce np. jedno do Plusa za 30 zł i jedno do Orange za 50 zł? Mamy możliwość nabić to na jeden paragon.
Włodarz - 2019-06-15, 20:12
MalaAsia jak można nie wiedzieć że każdy KAŻDY towar można zwrócić?
MalaAsia - 2019-06-15, 21:46
Włodarz, widocznie można, skoro się zdarza
u8t3io3p - 2019-06-15, 23:57
Włodarz napisał/a: | MalaAsia jak można nie wiedzieć że każdy KAŻDY towar można zwrócić? |
to jest kwestia przeszkolenia ks/zks
Włodarz - 2019-06-16, 02:01
a może to jest wina człowieka i samodoskonalenia się?
Anonymous - 2019-06-16, 11:25
https://www.biedronka.pl/...lepie-biedronka
To jest dokładny regulamin zwrotu towarów obowiązujących w sieci Biedronka. Co do zasady, zwrot na towary takie jak artykuły spożywcze może być dokonany wyłącznie jeśli jest to towar niepełnowartościowy (np. przeterminowany, choć część mięs i chłodni ma kody Data Bar Gs1, które to zabezpieczenie lubię "omijać" - a które to blokują możliwość sprzedaży towaru przeterminowanego) albo jeśli jest to pomyłka pracownika/informatyków. Dotąd pamiętam zwrot 38 KILOGRAMÓW kapusty pekińskiej, gdy kasjerka jeszcze wydała z tego 12 naklejek na świeżaki... Oczywiście jak były naklejki na świeżaki a potem słodziaki czy naklejki rabatowe na zakupy przedświąteczne - to fakt ich wydania wykluczał zwrot towaru pełnowartościowego. Potem były awantury z klientami, że wzięli naklejki, a potem towaru nie można zwrócić. Oczywiście znam sytuacje, że klienci i tak zwracali towar typu artykuły spożywcze, które zwrotowi nie podlegają, ale są to bardzo indywidualne sytuacje.
Co do opisanego przeze mnie "omijania" Data Barów przez nabicie towaru z Data Barem na przycisku ILOŚĆ - jest to bardzo ryzykowne. Owszem możliwe, ale istnieje zawsze ryzyko, że przez kasę przejdzie towar, którego nie powinno udać się nabić. Gdzieś tam nawet opisałem jak to uczynić.
MalaAsia - 2019-06-16, 13:56
u8t3io3p napisał/a: | Włodarz napisał/a: | MalaAsia jak można nie wiedzieć że każdy KAŻDY towar można zwrócić? |
to jest kwestia przeszkolenia ks/zks |
Włodarz napisał/a: | a może to jest wina człowieka i samodoskonalenia się? |
myślę, że tak właśnie jest, jak ktoś jest na stanowisku dłuższy czas, to nie pamięta procedur wykutych lata temu, dodatkowo, jeśli nie czyta na bieżąco aktualizacji, albo przeczyta pobieżnie to takie są efekty, wie, że nie robi się zwrotów na to na to i na tamto, ale wyjątków nie zna i nie wie co w takiej syt zrobić, więc albo odda kasę i kasjer ma manko, albo obciąży kasjera, albo powie że nic nie może zrobić i odeśle klienta z niczym, albo ... jakaś inna wielka improwizacja ...
do niedawna kasjerzy mieli co miesiąc test z kodów i to było bardzo dobre, powinien mieć też z innych obszarów chociaż raz w roku np ze świeżych, tak samo ks zks czy ssk powinni chociaż raz w roku robić w ankieterze testy z procedur, tak żeby być na bieżąco. Jak się wie, że nikt nie wymaga, nie sprawdzi, to ma się w nosie różne takie rzeczy, bo przecież jakoś zawsze można wybrnąć
marta1 - 2019-06-16, 14:01
https://nasza-biedronka.pl/viewtopic.php?t=1402&postdays=0&postorder=asc&start=330
MalaAsia - 2019-06-16, 14:37
marta1 napisał/a: | https://nasza-biedronka.pl/viewtopic.php?t=1402&postdays=0&postorder=asc&start=330 |
dzięki Martek
renatan - 2019-07-07, 10:37 Temat postu: reklamacja w BB witam
wczoraj kupiłam w jednej z biedronek pena SanDisk ,po przyjściu do domu i rozpakowaniu okazało sie że pen jest zabezpieczony przed zapisem,dla mnie ten towar jest więc bezwartosciowy i uszkodzony
po niespełna godzinie postanowiłam oddać go w sklepie i jakież było moje zaskoczenie kiedy kierowniczka oświadczyła że ma nowe wytyczne i nie przyjmie mi tego badziewia
mam dzwonic pod jakis warszawski numer i tam się dogadywać a może wtedy ona dostanie polecenie i mi przyjmie
przeciez to wariactwo,to obłęd !!!!
tak faktycznie u Was jest ??
|
|
|