To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Nasza-Biedronka.pl
Nieoficjalne i prywatne forum dla pracowników i klientów Biedronki

Prawa pracownika - Jak wyglada u was przerwa w biedronce 15 minutowa ?

kluq - 2012-09-24, 08:19

Wszystko co robi JMD jest świadome więc nie ma się co łudzić i w tym przypadku.
jagodak - 2012-09-24, 12:45

Niestety takie mam wrażenie. No ale cóż , skoro na sklepie rozliczają z produktywności, to czemu mieli by tego nie robić na DC, gdzie ma ona jeszcze większe znaczenie
zz-biedronka - 2012-09-24, 20:49

Art. 134. Jeżeli dobowy wymiar czasu pracy pracownika wynosi co najmniej 6
godzin, pracownik ma prawo do przerwy w pracy trwającej co najmniej 15
minut, wliczanej do czasu pracy.

1. Art. 134 ustanawia obowiązek pracodawcy zapewnienia pracownikom, których
dobowy czas pracy wynosi co najmniej 6 godzin, przerwy w pracy wliczanej do
czasu pracy i wynoszącej 15 minut.
2. Przerwa trwająca 15 minut, wliczana jest do czasu pracy, gdy wynosi on co
najmniej 6 godzin na dobę - to przerwa zagwarantowana ustawowo.
3. Nie ma przeszkód prawnych, aby pracodawca z własnej inicjatywy, po
odpowiednich uzgodnieniach z zakładową organizacją związkową, lub, gdy ta u
niego nie działa, z pracownikami, ustalił dłuższą przerwę. Od decyzji
pracodawcy i ewentualnych uzgodnień z załogą będzie zależeć długość przerwy
oraz to, gdy będzie przekraczała 15 minut, czy będzie, czy nie będzie
wliczana do czasu pracy. Przerwa w tym trybie może być wprowadzona dla
pracowników, których dobowy czas pracy wynosi nawet mniej niż 6 godzin. Może
być też ustalona w układzie zbiorowym pracy, w regulaminie pracy lub w
indywidualnej umowie o pracę.
4. Przerwa, o jakiej mowa w art. 134, nie może być utożsamiana z przerywanym
czasem pracy. Celem jej bowiem jest regeneracja sił pracownika w czasie
pracy.
5. Długość i czas przerwy powinny być wcześniej znane pracownikom.
Jednocześnie art. 134 nie nakłada obowiązku, aby przerwa zawsze przypadała w
tej samej porze. Jest to nierealne przy pracy zmianowej.
6. Niewprowadzenie przerwy w określonych art. 134 warunkach lub wprowadzenie
przerwy krótszej niż 15 minut stanowi wykroczenie przeciwko prawom
pracownika (art. 281 ust. 5 k.p.).

Klug: sprawa dotycząca przerw i rejestracji przerw toczy się już od kilku lat w JMP, to co robicie w DC jest karygodne i uderza w resztę pracowników.Kodeks pracy wyraznie mówi co to jest przerwa 15 minutowa a wy niestety pracujecie za darmo dla JMP w tym czasie.

gosienka_k1985 - 2012-09-24, 22:30

dla mnie jest to bardzo niezrozumiałe że MY mamy prawo do przerwy a nie możemy z niego skorzystać.problem dotyczy większości sklepów.tajemniczy patrzy stojąc w długiej kolejce czy jest jakaś wolna kasetka wpięta i póżniej pisze że mimo długiej kolejki kasa nie została otwarta.jesli firma tak naprawdę szanowałaby swojego pracownika to co za problem wysłać na sklep jedna małą tabliczke na kasę z napisem PRZERWA!
mercuwichura - 2012-09-24, 22:34

gosienka bardzo dobry pomysł :em29:
Anonymous - 2012-09-24, 22:36

sami sobie zrobmy takie tabliczki :)
gosienka_k1985 - 2012-09-24, 23:07

wiesz Larrikol może Ty masz kr takiego/ą który pozwala na taką samowolkę, niestety u mnie na rejonie nie ma takiej możliwości ;(
kluq - 2012-09-24, 23:12

Cytat:
to co robicie w DC jest karygodne i uderza w resztę pracowników.Kodeks pracy wyraznie mówi co to jest przerwa 15 minutowa a wy niestety pracujecie za darmo dla JMP w tym czasie.


Idąc na całe 15 minut przerwy płacę za nią moją premią więc jakby nie patrzeć moja kasa gdzieś ucieka tak czy siak.

gosienka_k1985 - 2012-09-25, 07:27

sory Larrikol zle przeczytałam Twój post.pomysł jest dobry jednak w naszym przypadku niewykonalny.mamy prawo jednak z drugiej strony nie możemy z niego korzystać.w przypadku kasjera to faktycznie taka tabliczka załatwia sprawę.stawiam ją na kase i klienci stoją spokojnie a co w przypadku kierownictwa? otóż idąc na przerwę albo uda się zjeść spokojnie to śniadanie albo są dwa dzwonki bo klient nie wiedział że nie ma tyle pieniązków by zapłacić za zakupy albo niecierpliwy pan/pani czeka na wypisanie faktury lub jej odbiór.czyli jakby na to nie spojrzeć mamy prawo do przerwy alemamy być w każdym przypadku dyspozycyjni dla klienta i nabawić sie wrzodów bo szybko trzeba zjeść...
pracownik - 2012-09-25, 08:30

ZZ ponad rok temu przedstawiły propozycje o tabliczkach o przerwie cisza dalej.
DarkSide - 2012-09-25, 09:27

pracownik, a to ciekawe :) ale w sumie to racja :rool:
etaba - 2012-09-25, 09:37

Mówicie tutaj o tabliczkach, a np. takie przekładki z napisem "ostatni klient"? Chcę zejść do toalety, kasuję kogoś, podchodzi następny klient , mówię ,żeby poszedł do innej kasy, dobra ten idzie , ale już następny przychodzi , bo u mnie mało klientów i znowu to samo , że ma do innej kasy iść, patrzy na mnie jak na zbrodniarza, przecież jemu się spieszy. A ja już ledwie siedzę. Było by fajnie położyć taką przekładkę i koniec tłumaczeń. No chyba ,że wy macie te przekładki a nasz sklep daleko z tyłu.
Mała82 - 2012-09-25, 09:47

Miałam to samo a jak klient sie zbulwersował gdzie mi się tak śpieszy i mu powiedziałam że do łazienki muszę zejść to stwierdził że wcale nie muszę
gosienka_k1985 - 2012-09-25, 10:09

Mała82 to trzeba było mu powiedzieć żeby Ci przyniósł pampersa to jeszcze trochę możesz posiedzieć i uszczęśliwić go szybką obsługą:)
etaba - 2012-09-25, 10:11

Dobre :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group