To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Nasza-Biedronka.pl
Nieoficjalne i prywatne forum dla pracowników i klientów Biedronki

Praca w Biedronce - ODEŚLIJ FOLDEREK-akcja dywersyjna

Koza - 2013-10-26, 11:45

Zabollo napisał/a:
Szanowna Pani Biała Uszlachetniona (vel Koza :) ) - uprzejmie informuję, że zgodnie z wczorajszym postem folder za...suwa
;] do Kostrzyna drogą pocztową - zapewne nogami jakiegoś biednego listonosza.

Ni mniejszym nadaję Ci honorowy tytuł Partyzanta Podziemnego Ruchu Oporu Przeciwko Agitacji Folderkowej JMP :em29:

gosiaanna - 2013-10-26, 12:00

A ja oficjalnie mojej pani KR(pozdrawiam gorąco)do łapek własnych w nieotwartej kopercie oddałam
Koza - 2013-10-26, 12:16

Cytat:

A ja oficjalnie mojej pani KR(pozdrawiam gorąco)do łapek własnych w nieotwartej kopercie oddałam

Odwaga w dywersji-NIEOCENIONA!!! :boks:

fruzia1 - 2013-10-26, 12:59

Koza- Twój pomysł - bezcenny, w poniedziałek pociskam na pocztę i odsyłam moja propagandę >:D do celu przeznaczenia i baj baj . :em29:
blablo - 2013-10-26, 13:20

coś mi się wydaje, że poczta polska na nas kokosy zbije w tym tygodniu :D
Stojąc w kolejce zapytam, czy mogą zadzwonić po następną kasę :em29: >:D

malgooooo - 2013-10-26, 17:54

A ja pozwolę sie wychylić i być może z większościa z was się nie zgodzić. Pracuję pięć lat JMP i wiem co to jest praca w naszej firmie, zaznaczyć też chciałam, że od trzech lat premii na oczy nie widziałam ale.....
Do cholery jasnej bez przesady. W innych firmach prywatnych czy to państwowych pracownicy narzekają na to, na co firma wydaje pieniądze. Nie dzieli się wiedzą z pracownikami ile ma zysków, a pracownikom też premii nie dają. U nas firma wysyła folder z informacjami na temat osiągnięć i liczb jakie w danym roku zysk otrzymała i też źle. Rozumiem , że chodzi wam o to, że mogliby pracownikom dać parę groszy więcej od czasu do czasu ale robienie z tego szumu i "linczowanie" ich za to, że informują nas o postępach i wzrostach sprzedaży oraz zyskach, nigdy wam sie nie dogodzi. A za każdym razem gdy wchodzę na forum i tzw: czat publiczny stwierdzam, że zamiast rozmawiać ze sobą dzielić się radami i problemami lub radościami to nic tam innego nie ma tylko "Kiedy będą wyplacać zapomogi", "czy dziś lub jutro będą na kontach". Za przeproszeniem rzygać mi się chce jak widzę te wpisy. Wszyscy jedziemy na tym samym wózku i mnie również w firmie wiele rzeczy się nie podoba, co trzeci dzień wieszam około 20 plakatów z czego starych 20 wyrzucam i 5 z aktualnej oferty bo drukują za dużo jak na mój sklep. A taki format jednego plakatu to jakby tak pociął to prawie wyszedłby folder wielkości , który otrzymaliśmy pocztą. Taka jest nasza firma, takie zasady przyjął zarząd odgórnie. Nie jesteśmy ideałami i może sami gdybysmy poprowadzili firmę robilibyśmy gorsze błędy by się utrzymać, 85 % z was zatrudniało by ludzi na czarno. I dlatego się odzywam. W pracy mam ciepło, daja kawę, wodę, herbatę, nalezy mi sie przerwa, nie robię darmowych nadgodzin. Wypłatę mam na czas. Firma daje dodatki w ciągu roku, tylko my o nich szybko zapominamy. Ciężko pracuję, też mam rodzinę na utrzymaniu ale czy my Polacy naprawdę musimy narzekać, a z drugej strony może i nie powinnam tego pisać ale przecież świat stoi otworem, możecie zmienić pracę, szefa i zasady. Co was powstrzymuje? Może to, że gdy wam się wydaje, że jest aż tak źle to w rzeczywistości i w porównaniu do innych jest dobrze. Cieszcie się zyciem, na widok folderu uśmiechnijcie się, pomyślcie co chcecie, może nawet zajżyjcie do niego, on was może nie uszczęśliwi ale czy aż taką krzywdę wam robi? Trochę radości i optymizmu bo smutne jest to, że potraficie tylko narzekać. Pozdrawiam wszystkich bez względu na to co sobie pomyśla o tym wpisie.

Koza - 2013-10-26, 18:40

Droga malgooooo, każdy ma prawo posiadać własne zdanie na temat mojej akcji.Dlatego ankieta,którą zamieściłam posiada dwie opcje odpowiedzi.
Inicjatywa informowania pracowników o osiągnięciach finansowych firmy sama w sobie jest jak najbardziej słuszna.Chodzi mi tylko o formę w jakiej to JMP uczyniło.Koszt wydrukowania i rozesłania takiej ilości folderków jest kolosalny.A przecież nie jednokrotnie informacje bardziej istotne dla pracowników docierają do nich za pomocą o ileż tańszej kartki przypiętej do tablicy korkowej.
ODEŚLIJ FOLDEREK-akcja dywersyjna nie służy "linczowaniu" czy też "narzekaniu".To jedynie pokojowa,żartobliwa próba zwrócenia uwagi firmy na to,że tego typu marnotrawienie funduszy ma negatywny wpływ na morale pracowników.Może dzięki temu,następnym razem ktoś pomyśli zanim zafunduje załodze kredowaną rozpałkę do pieców?
Mam nadzieję(może naiwną),że dzięki takiej nieszkodliwej akcji zarząd zrozumie,iż My nie jesteśmy jedynie "szarą masą".Że potrafimy wyrazić swoje zdanie.
Pozdrawiam cię malgooooo, i dziękuję za merytoryczny głos w dyskusji.

Alotquestions - 2013-10-26, 19:21

Wybacz ale musze sprostować to co na pisałaś…” Nie dzieli się wiedzą z pracownikami ile ma zysków, a pracownikom też premii nie dają. U nas firma wysyła folder z informacjami na temat osiągnięć i liczb jakie w danym roku zysk otrzymała i też źle.”
JMD jest spółką notowaną na giełdzie, więc jej obowiązkiem jest publikować dane o zyskach, akcjach.. nie tylko dla pracowników ale szerszego forum.. więc jak dla mnie łaski nie robią.. że przyślą mi te informacje w formie folderu, który podejrzewam nie jest ekologiczny..

„Wszyscy jedziemy na tym samym wózku i mnie również w firmie wiele rzeczy się nie podoba, co trzeci dzień wieszam około 20 plakatów, z czego starych 20 wyrzucam i 5 z aktualnej oferty, bo drukują za dużo jak na mój sklep. A taki format jednego plakatu to jakby tak pociął to prawie wyszedłby folder wielkości, który otrzymaliśmy pocztą. „ – co z ekologią? Ochroną środowiska?
Wystarczyłoby zebranie informacji po rejonach, który sklep potrzebuje ile materiałów marketingowych a nie zarzucać nas zbyt dużą ilością plakatów.. które nota bene lądują w belownicy.. i dodatkowo zużywają prąd….

„W pracy mam ciepło, daja kawę, wodę, herbatę, nalezy mi sie przerwa, nie robię darmowych nadgodzin. „
Przepisy rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. z 2003 r. Nr 165, poz. 1650) określają ponadto, że do obowiązku pracodawcy należy zapewnienie wszystkim pracownikom wody zdatnej do picia lub innych napojów w ciągu całej zmiany roboczej. Na tej podstawie można uznać, że zapewnienie wszystkim pracowników wody i napojów jest obowiązkiem pracodawcy i wydatki z tym związane powinny stanowić koszty uzyskania przychodów (Pierwszy Urząd Skarbowy w Tarnowie, 6 sierpnia 2004r., PD-423/5/GŁ/04). Podobnie (IPPB5/423-165/12-2/JC, 2012.05.29,Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie) możliwe jest zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów:
 wydatków na kawę, herbatę, cukier, mleko i wodę dokonywanych na rzecz pracowników Spółki objętych Regulaminem Pracy i zużywanych przez nich podczas bieżącej pracy,
Koszt uzyskania przychodów – wydatek, kategoria z zakresu prawa podatkowego oznaczająca wydatek poniesiony w celu uzyskania przychodu lub utrzymania źródła przychodów. O koszty uzyskania przychodów zmniejsza się przychód uzyskując w ten sposób dochód.

„Wypłatę mam na czas.”

Wynagrodzenie jest zapłatą za pracę wykonaną na rzecz pracodawcy przysługującą z tytułu zawarcia stosunku pracy (np. umowy).

Firma daje dodatki w ciągu roku,
Fundusze socjalne mają na celu pomoc w momencie ciężkiej sytuacji materialnej.
. Ustawa podpowiada, na co można przeznaczyć otrzymane na podstawie odpisu środki. Jedną z form jest dofinansowanie wypoczynku pracownika. Dofinansowanie to może przyjąć różne wersje, to znaczy może dotyczyć tylko pracownika lub wspomagać również dzieci pracowników.

Inna dopuszczalna forma to bezzwrotna zapomoga pieniężna przyznawana w szczególności pracownikom, którzy dotknięci zostali poważnym zdarzeniem losowym, borykają się z ciężką lub przewlekłą chorobą, mają dzieci wymagające specjalnej opieki lekarskiej, posiadają wielodzietne rodziny lub samotnie wychowują dzieci.

Kolejną dopuszczalną przez ustawę formą jest pożyczka z przeznaczeniem na cele mieszkaniowe. Pracodawca może także dofinansować świadczenia o charakterze sportowo -reakcyjnym lub kulturalno oświatowym. Dopuszczalne jest także dofinansowanie innych świadczeń rzeczowych na przykład w postaci paczek dla dzieci. Od niedawna pracodawca może także wesprzeć podległych pracowników w finansowaniu żłobków i przedszkoli dla dzieci.

Czego nie można finansować ze środków funduszu socjalnego?
W związku z tym, że zapisy ustawy o ZFŚS nie precyzują dokładnie wszystkich prawidłowych form pomocy, pojawiają się problemy, które formy są niedozwolone.

Do najczęstszych nieprawidłowości w finansowaniu ze środków funduszu zaliczyć można opłacanie: firmowych stołówek, pracowników obsługujących fundusz (wynagrodzenia, szkolenia, materiały edukacyjne), zakupu środków trwałych, prywatnej opieki medycznej czy profilaktycznych szczepień. Niezgodne jest także finansowanie ubezpieczeń NNW, na życie czy turystycznych, dojazdów do pracy, niezależnie od formy, imprez integracyjnych, świąt i imprez branżowych, imprez okolicznościowych, prezentów, nagród czy kwiatów okolicznościowych, edukacji, bez względu na formę. Niedopuszczalne jest również wypłacanie premii czy nagród.

„ Gospodarowanie środkami socjalnymi reguluje ustawa o ZFŚS, ale zdarza się, że pracodawcy próbując rozszerzyć katalog świadczeń wychodzą poza definicję działalności socjalnej. Przykładami niewłaściwego dysponowania funduszami jest m.in. finansowanie szkoleń czy też innych form edukowania pracowników, opieka medyczna, ubezpieczenia oraz dopłaty do przejazdów i dojazdów do pracy - dodaje Dorota Strzelec. - Do działalności socjalnej nie możemy również zakwalifikować finansowania upominków i prezentów dla pracowników oraz dopłat do żywienia zbiorowego (stołówka). Te świadczenia pracodawca musi finansować ze środków obrotowych - kończy ekspert.”


Robertty
WYNIK KONTROLI PIP W BIEDRONCE !

W JMP została ostatnio przeprowadzona kontrola Państwowej Inspekcji Pracy. Przesłanką do przeprowadzenia kontroli było zgłoszenie odnośnie funkcjonowania i wydatkowania środków z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych , a także zmian w systemie premiowania , który nie został skonsultowany ze stroną reprezentującą interes pracowników.
Odnośnie ZFŚS można nadmienić że JMP jest tylko uprawnione do gromadzenia a nie wydatkowania tego funduszu w sposób dowolny, ponadto taki obowiązek istnienia odpisu na ZFŚS nakłada na pracodawcę ustawa, a nie "dobre serce i troska pracodawcy" jak jest to przedstawiane chociażby w firmowej gazetce.
Nieprawidłowości w wydatkowaniu środków z ZFŚS to chociażby samowolna decyzja o wypłacie świadczenia w postaci bonu 150 zł wbrew wnioskowanej kwocie przez zz to jest 250 zł,
Poniżej umieszczam link do wyników kontroli, umieszczenie tego wyniku jest zgodne z obowiązującym prawem, i zostało skonsultowane z działem prawnym NZZ "Solidarność"


Nikt nie narzeka na dobroczynne dary, jakimi obdarza nas Firma- tylko wszystko to wymusza na nich kodeks pracy itd.. a jak pokazują wyniki analiz PIP… nasz „najlepszy Pracodawca „ zachowuje się gorzej od tych, którzy zatrudniają na małą skalę.. Nasza Firma.. Oszukuje Państwo.. Oszukuje nas… nie interesują mnie ich przychody… chwalą się ilością pracowników, ilością sklepów.. Ale niech pokażą listę osób, które zostały zwolnione.. Które z powodu ciężkich warunków wynikających z braku ludzi na sklepach. Popadły na ciężkie choroby.. Nie tylko fizyczne.. Ile osób ma nerwicę?

Niech pokażą, jaki brak szacunku ma związek zawodowy … Firma powinna ułatwić pracownikom informację o istnieniu związków.. ale to dla niech za duże zagrożenie ..

Gdzie aneksy do umów o pracę dla pracowników, którzy zatrudniali się zanim wprowadzono wypiek pieczywa? Firma zmieniła mi warunki pracy, dołożyła obowiązków, w praktyce niewiele osób miało prawdziwy instruktaż stanowiskowy.. tylko kierownik burknął podpisywać.. a kto odpowiada za zdrowie pracownika? Podpisałeś sam jesteś sobie winien… zero odszkodowania..
Każda dodatkowa maszyna wprowadzona do obiegu zmienia zakres naszych obowiązków, które podpisywane były podczas zawierania umów o pracę…
Szkoda papieru na aneksy?

Hell - 2013-10-26, 20:10

Malgoooo z takimi wymaganiami w stosunku do pracodawcy jak Twoje to dalej oddawalibyśmy daninę i mieszkali w czworakach. :D
Koza - 2013-10-26, 20:32

Alotquestions, I Lenka a tak na marginesie:odeślecie folderek???Nie zmiennie ZACHĘCAM :D
Hell - 2013-10-26, 20:55

Koza jeszcze nie w tym roku. :D
Biedronka, Praca - 2013-10-26, 20:55

Częściej będę zaglądał na forum bo przyjemnie jest czytać dłuższe i merytoryczne wypowiedzi.
Rozumiem poglądy malgooooo, ale zgadzam się Alotquestions. Ty Koza jesteś świetna! ;)

Ps. folder biedronkowy odsyłam w poniedziałek!

Hell - 2013-10-26, 20:58

gosiaanna napisał/a:
A ja oficjalnie mojej pani KR(pozdrawiam gorąco)do łapek własnych w nieotwartej kopercie oddałam

I co ona na to?

Koza - 2013-10-26, 21:08

Stały_Klient napisał/a:
folder biedronkowy odsyłam w poniedziałek!

Świetnie partyzancie.Ordery mogę wysłać pocztą.Ale dysponuję jedynie takimi papierowymi ;)

gosiaanna - 2013-10-26, 21:42

do Lenka*-otworzyła, zobaczyła i spytała się co TO jest i co ma z tym zrobić...poprosiłam by oddała w centrum


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group