To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Nasza-Biedronka.pl
Nieoficjalne i prywatne forum dla pracowników i klientów Biedronki

Praca w Biedronce - Reklamacja tabletu

Anonymous - 2013-06-10, 08:22

w kazdym sklepie np media markt, saturn wszystko idzie na serwis nigdy kasy nie oddadźa a wymienia gdy serwis wyda polecenie. A w biedronce wymieniamy lub zwracamy kase za towar jedynie biedronkowy a nie drogie sprzety lub takie co producent daje gwarancje typu tv phílips, tablet, telefony itd. Klient moze isc nawet do prezydenta prawo jasno mowi ze towar uszkodzony typu tv musi zostac naprawiony lub wymieniony w przypadku niemoznosci naprawy. Niezgodnosc umowy z towarem istnieje tylko po kilku naprawach tej samej czesci w ciagu 6mies od zakupu i to na ogol kupiony przez firme. Wiec straszenie prawami konsumenta to glupota bo tam to samo mowia. Wspolczuje wam plki z tych tytulow bo znajac procedury taki towar sklep wysyla do serwisv i tak robimy a wy wolicie sami placic. Wymieniamy lub oddajemy kase za art typu non food pod marka biedronki.
biedroneczka000 - 2013-06-10, 10:48

Po kolei. Klient ma prawo do złożenia reklamacji (z powodu niezgodności towaru z umową na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej <i wcale do stwierdzenia niezgodności nie jest niezbędne złożenie kilku reklamacji, tyle, że ustawa faktycznie przyznaje w pierwszej kolejności prawo wymiany, lub naprawy>) lub skorzystania z gwarancji udzielonej przez producenta (o ile taka jest). Tyle w przypadku awarii sprzętu. Nie znam się na kwestiach technicznych, ale często tanie tablety mają podobne parametry co telefony komórkowe (a mój smartphone przy wielu aplikacjach się wiesza, bo jest zwyczajnie słaby), więc mogą chodzić powoli, wieszać się, nie ładować wielu aplikacji. W takich sytuacjach może się okazać, że reklamacja będzie odrzucona.

Całkiem inną kwestią jest problem zwrotu. Ten nie został uregulowany przez prawo. Klient nie ma z mocy prawa uprawnienia do zwrotu towaru, czy to w ciągu 7 dni, czy 14, czy też po stwierdzeniu, że towar mu nie odpowiada. Jednakże firma może z własnej woli udzielać prawa do zwrotu i jeżeli pojawia się taka informacja to musi ją przyjąć. ALE.. nie spotkałam się nigdy z pozwoleniem na zwrot towaru używanego. Wystarczy wejście do wielu sieciówek i zapoznanie się z możliwością zwrotu - towar ma nie nosić śladów użytkowania, ma mieć komplet metek etc. Informacja w Biedronkach jest za to dość enigmatyczna - nie ma terminu, nie ma żadnych warunków, ani odesłania do regulaminu. Dziwne trochę, ale na paragonie wyraźnie jest napisane zwrot LUB wymianę, więc też nie koniecznie od razu zwrot gotówki. Nie macie jakiejś dokładniejszej informacji dla pracowników na jakich zasadach odbywają się te zwroty?

biedronka1477 - 2013-06-10, 11:38

Paint według mnie nie, ale firma tak robi i jak ktoś się uprze to kupuje buty i co trzy miesiące je zwraca a my mamy mu oddać kasę. A on od razu może sobie kupić nowe i za trzy miesiące znowu oddać.
Anonymous - 2013-06-10, 18:11

Zalezy od kierownika. A towaru na podstawie niezgodnosci z umowa j.kowalski oddac nie moze tylko firmy mialem przygode z polkomtelem tel w mixie dali mi ciagle psujacy i tak mi mowili i u konsumentow tez. Wymienili dopiero jak serwís to polecil bo nie potrafili naprawic.

[ Dodano: 2013-06-10, 18:20 ]
https://reklamacje.wieszjak.pl/zadania-konsumenta/287265,Reklamacja-kiedy-mozna-zadac-zwrotu-pieniedzy.html
https://reklamacjatowaru.pl/poradnik/zadanie-zwrot-pieniedzy/

xnyl - 2013-06-10, 21:17

wieszkosc firm w polsce stosuje sie do prawa i towar wysyla do producentow na serwis.
biedronka ma inna polityke i daje kase gdy klient jej zazada. proste. nie widzi firma sensu uzerania sie z klientami - kasjerzy w biedronkach to nie fachowcy od sprzetow np rtv/agd

tych zwrotow wcale nie ejst tak duzo.

brzydalek - 2013-06-10, 22:06

u nas jest wymiana albo zwrot gotówki
kluq - 2013-06-10, 23:16

Nie ma u nas jest tak a u nas siak. Polityka firmy działa tak samo we wszystkich sklepach a w razie problemów wystarczy zadzwonić na infolinię.
vonYanek - 2013-06-11, 00:03

Tablet przyjęty bez problemu.
Tzn była propozycja wysłania na serwis, po mojej odmowie, ZKS zadzwoniła gdzieś i po 5 min miałem gotówkę w ręku. Dziękuję Wam za porady i pozdrawiam.

xnyl - 2013-06-11, 01:37

firma wcale na tym nie traci. ten tablet i tak wroci do goclevera albo innego mytaba... a klienci zadowoleni.
Anonymous - 2013-06-11, 14:35

zabawka sie znudzila to oddac.
biedronkaaa - 2013-06-11, 14:59

skazany24 napisał/a:
zabawka sie znudzila to oddac.


mało ważne :P takie procedury i nie ma co ich komentować ...
ty na tym nic nie tracisz a zyskujesz klienta który zwiększa twój utarg i tym samym pomaga zdobyć ci premię :P

vonYanek - 2013-06-11, 17:17

Może i się znudziła, może i nie. To generalnie moja sprawa. Jednak potwierdzają się Wasze słowa, że klient musi wyjść zadowolony. Ja wyszedłem zadowolony i na pewno jeszcze wrócę. Więc według mnie to działa. :)
fryndzel - 2013-06-11, 20:29

tak klient nie traci. ale my pracownicy tak. bo towar odeslany jako zwrot klientowski jest odbijany i idzie w transfery.
biedronkaaa - 2013-06-11, 20:56

fryndzel napisał/a:
tak klient nie traci. ale my pracownicy tak. bo towar odeslany jako zwrot klientowski jest odbijany i idzie w transfery.


panie zastępco a nie poinformowali cie ze jak zgłaszasz do call center uszkodzony towar to nie idzie w straty sklepu ?

gamoń - 2013-06-11, 21:29

To wytłumaczcie mi dlaczego mi nie przyjęli reklamacji?? Tylko odesłali a mówiłam ze wolałabym kasę....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group