Wiadomości ZZ - Oświadczenie i stanowisko po soptkaniu z JMP
Anonymous - 2014-11-30, 11:30
Larrikol jednak bardzo mocno krytykujesz i pamiętam bardzo emocjonalny wpis że zz nic nie robią i tylko biją pianę
Cytat: | Nie uważam, że ich działania są złe. |
Natomiast nie wiem czy było to spowodowane konfliktem z osobą która usunęła konto czy własnym doświadczeniem z zakładu pracy.
Bardzo istotną kwestią jest zasada funkcjonowania zz u pracodawców, polega ona no roli stanowiącej ,opiniującej, inicjatywnej.
Związki zawodowe powinny z założenia regulować wszystko to co mówi art 30 Ustawy o związkach zawodowych ,regulować we współpracy z pracodawcą:
-regulamin wynagradzania (tutaj decyduje reprezentatywna a więc największa organizacja w przypadku JMP)
-regulamin pracy (tutaj pracodawca bierze pod uwagę wspólne stanowisko wszystkich organizacji,a jeśli nie mają wprowadza regulamin biorąc pod uwagę stanowiska organizacji -np tak wprowadzono nowy regulamin pracy z 2014 r ale bez uwzględnienia stanowiska np NSZZ "S")
W sprawach indywidualnych ma obowiązek konsultacji np zamiaru wypowiedzenia umowy o pracę.
Kwestia tego czy kończy się działanie na petycjach to jest to działanie w ramach obowiązującego prawa, pracodawca ma obowiązek mediacji ze związkami a jeśli się od tego uchyla w kwestiach określonych i ustawą i k.p związek zawodowy może wejść w spór zbiorowy.
Najbardziej bolesne jest niezrozumienie czym jest związek zawodowy i jaki ma zakres obowiązków. Często jest zarzut , że mi zz nie pomogło ,ale pytanie brzmi czy pracownik sam zrobił wszystko by sobie pomóc. Podchodzenie do tematu w stylu -ja wam zgłaszam wy zróbcie ale nie podawajcie moich danych osobowych ,to wiązanie rąk działaczom.
zz-biedronka - 2014-11-30, 14:10 Temat postu: czynności do wykonania na II zmianie Czynności które musi wykonać prowadzący II zmianę w biedronce
• rozliczenie kasjera i kierownika I zmiany [ok 20min]
• 2 lub 3 kasetek ( w tym przeliczenie pozostałej ilości kasetek oraz swojej) [ok 15min]
• policzenie i zapakowanie gotówki z I zmiany [20min]
jeśli nie ma problemu z zaparkowanymi autami na kopercie do rozładunku (jeśli jest problem to wszystko wydłuża się w czasie i nie jest to uwzględniane przy ocenie pracy tj wymagania takie jak przy dostawie rannej)
• przyjęcie reszty lub całości(zajęty parking) dostawy przeważnie od 14 do 22 (non food i promocje) palet i wydanie zwrotów wystawienie dokumentów,plombowanie auta [30min]
• rozkładanie tej dostawy ponieważ kasjerzy siedzą na kasie (kierownik również musi dosiadać na kasę [około 90 min] , ruch klienta jest falowy docelowo powinien być co najmniej jeszcze jeden kasjer) czasami trudno jest rozłożyć mięso i mrożonki a co dopiero z około 8 miksów [8*30min=4godz]
• międzyczasie często tj 3-5 razy na tydzień, kier rej każe spakować towar na inny sklep (po czym kier rej zabiera towar za kilka dni lub wcale zapominając o nim) [30-60min]
• zrobienie zamówienia [40min (słaba rotacja zamówienia trzeba przemyśleć powinno być 80min)]
• międzyczasie obsługa wypieku około 3-4 *10=40min
• przebranie o/w [ok 20min]
• 2 * w tygodniu promocja, ceny, plakaty [ok 90min]
• posprzątanie sklepu [ok 90min]
• zdjęcie terminów z sali sprzedaży zrobienie protokołu likwidacji [ok30]
• zebranie obrotów dla kier rej [ok30min]
• zamkniecie sklepu rozliczenie kasjerów i siebie spakowanie gotówki do banku policzenie pogotowia kasowego [ok50min]
Przyjęłam najmniejsze wartości, które i tak graniczą z cudem aby to wykonać (czas jest orientacyjny i nie uwzględnia obsługi klienta, więc i tak jest to nierealne do zrobienia przez jedną osobę w 8 godz) bez uwzględnienia promocji wyszło 9,5 h nie uwzględniłam przerwy uwzględnienia przerwy. Gdyby nawet przełożyć część zadań np. dostawę na rano, to rano jest tylko 1 kasjer i kierownik (siedzi na kasie) mają do zrobienia: spakowania polecenia zwrotu, uzupełnienie cen, nadrobienie porządków z popołudniówki, często polecenia od kr zebrania jakiejś informacji lub spakowania czegoś przygotowanie magazynu do dostawy, przebranie o/w, wypiek, przebranie kwiatów, często też kartonowanie i przodowanie, oraz zdjęcie terminów ze sklepu bo popołudniówka nie zdąży.
Czy macie coś jeszcze do dodania w tej kwestii.
marta1 - 2014-11-30, 14:16
to jest standard a przecież wiemy że zawsze zdarzaja sie sytuacje nietypowe ....
Anonymous - 2014-11-30, 14:18
Nie bardzo rozumiem co ma powyższa wypowiedź odnośnie co jest do zrobienia na zmianie do tematu na temat spotkania. Na sklepie każdy wie co ma do zrobienia, pytanie co zrobić by tą pracę odciążyć. Nie chodzi o zakres obowiązków ale o "narzędzia" do ich realizacji a więc ETATY i obsadę sklepu.
Nawet jak obetniemy połowę obowiązków a nadal na sklepie będzie sytuacja , że popołudniu pracują 3 kasy w tym kierownicza i nie ma komu podejść nawet wypiec pieczywo czy wyłączyć piec, nie będą realizowane standardy i procedury firmy. Rozpisywanie to co jest do zrobienia to jedno realizacja drugie.
Cytat: | • zrobienie zamówienia [40min (słaba rotacja zamówienia trzeba przemyśleć powinno być 80min)] |
Nie jest standardem tak jak nie jest to że popołudniu są przyjmowane dostawy.
Prawidłowym rozwiązaniem byłoby podzielenie po równo obowiązków jednej i drugiej zmiany z uwzględnieniem ,tego która zmiana przyjmuje dostawę czy robi zamówienie.
marta1 - 2014-11-30, 14:30
a tu to już piszesz o sytuacji idealnej ...
Anonymous - 2014-11-30, 14:37
marta1 kwestia regulacji w podręczniku i zmiany zapisu np
" do obowiązków zmiany popołudniowej należy sporządzenie protokołu strat, w przypadku gdy przyjmowanie dostawy odbywa się na zmianie popołudniowej obowiązek przechodzi na zmianę poranną "
to oczywiście tylko drobna sugestia zapisu która zmienia obraz sytuacji i odpowiedzialności
Powyższe zestawione przez zz-biedronka nie uwzględnia na przykład:
-wprowadzenie mm od dostawcy bezpośredniego dokonuje się do godziny 16 tej ,czyli znowu druga zmiana
Obowiązki są rozłożone nierównomiernie ,nawet biorąc pod uwagę że natężenie ruchu od poniedziałku do piątku jest najwyższe po południu. Jest to nadmierne obciążenie pracą osób na zmianie popołudniowej.
marta1 - 2014-11-30, 14:39
a znasz takie powiedzenie że papier wszystko przyjmie ? swoją drogą zapis a życie i tak pisze swoje scenariusze .... i pracując w tej firmie często mamy z tym do czynienia
Anonymous - 2014-11-30, 14:44
właśnie ale te "nasze procedury" znajdują wyraz w karach porządkowych ,sam dostałem naganę za
"złamanie procedury i nie sporządzenie protokołu likwidacji w dniu......."
gdzie likwidacje zrobiła koleżanka w dniu następnym rano a ja nie miałem czasu bo była promocja do wyłożenia. Takie rzeczy znajdują odzwierciedlenie w karach porządkowych ,a ewenement to kara za niewłaściwy kolor podkładu cenowego (były te zielone na rabaty ) pomimo że sklep drukował na tym co ma
marta1 - 2014-11-30, 14:47
na tym co ma ... bo nie można sie było doprosić ... skąd ja to znam ?
Anonymous - 2014-11-30, 14:48
zresztą przydałaby się instytucja starszego kasjera ,który przy wyższym uposażeniu mógłby wykonywać np wycofanie na kasie ,pl czy fakturę w systemie.Kiedyś takie stanowisko funkcjonowało w JMP. Weryfikowałoby to zdolności do zarządzania zespołem osób przed awansem,a wiemy jakim kluczem często dostaje się awans.......
i marta nie można się doprosić bo albo nie ma (kr nie zamówił albo ks zapomniał przypomnieć) albo komuś się nie chce znaleźć
michalek710 - 2014-11-30, 14:50
Masz całe magazyny towaru... Rucha na 5 kas... i kaz isc komus na przerwe okej Przyjedzie ?Kr i powie,,, ludzie słabo pracują , mała produktywność, czemu miksy nie rozłozone ? Zacznijmy porządki od góry, KO KR DO a nie od dołu...
Anonymous - 2014-11-30, 14:52
michalek710 napisał/a: | Masz całe magazyny towaru... Rucha na 5 kas... i kaz isc komus na przerwe okej Przyjedzie ?Kr i powie,,, ludzie słabo pracują , mała produktywność, czemu miksy nie rozłozone ? Zacznijmy porządki od góry, KO KR DO a nie od dołu... |
Wiesz co byłem w podobnej sytuacji wchodzi ko i personalna na sklep ,ten o 11 pyta" Czemu dostawa jeszcze nie rozłożona?" to mu odpowiadam "od 10 tej wydaliśmy przerwy właśnie zeszłą ostatnia osoba" Mina ko bezcenna bo przyjechali w sprawie zgłoszenia o nieudzielanie przerw, odpowiedział "Ok" i poszedł
MEFISTO II - 2014-11-30, 18:02
To Piotr.A nadal nie napisał co wynegocjowano ale chyba nie etaty? Skoro nie wie co ludzie robią na sklepach i pyta co jeszcze to mnie przeraża jak się odrealnił od pracowników. Po co było spotkanie 21? A może należało by najpierw zapytać o te sprawy przed a nie po spotkaniu? Unikanie odpowiedzi jest formą kłamstwa.Więc rozumiem, że temat etatów będzie znowu omawiany? ;]
Anonymous - 2014-11-30, 18:51
qweerty napisał/a: | Larrikol jednak bardzo mocno krytykujesz i pamiętam bardzo emocjonalny wpis że zz nic nie robią i tylko biją pianę | Trochę przeceniasz emocjonalność moich wpisów, ale fakt że słowo pisane może być różnie odbierane. I tak właśnie uważam, że zz tylko bija pianę i mam prawo tak uważać, bo ograniczanie działań do wysyłania w kółko tych samych pism to dla mnie zwykłe mącenie wody.
DarkSide - 2014-11-30, 19:34
Czy jest jakis termin w którym ma JMP odpisać na pismo w sprawie skrócenia godzin w sylwka ? :D
|
|
|