Prawa pracownika - poznajmy swoje prawa
Alotquestions - 2014-03-11, 19:50 Temat postu: poznajmy swoje prawa https://www.pip.gov.pl/html/pl/wydawn/07040001.htm
leon - 2014-03-12, 23:24
poznajmy też obowiązki
DarkSide - 2014-03-13, 00:18
leon, obowiązki poznajesz w dniu podpisania umowy natomiast o prawach ani słowa....
leon - 2014-03-15, 06:03
ale tak jest w całym życiu. Nieznajomość prawa szkodzi. I albo Cię dymają w pracy albo idziesz siedzieć lub płacisz za niewiedzę
A z tymi obowiązkami to jest tak że po jakimś czasie się zapomina co do kogo należy
Alotquestions - 2014-03-16, 17:52
jakbyś przejrzał forum, to kiedyś poruszałam temat obowiązków pracownika wynikające z regulaminu i innych procedur + oczywiście książka
leon - 2014-03-16, 22:15
jak byś się tak nie napinała to zobaczyłabyś że "puściłem oko"
Ale link przydatny. Przynajmniej wiem co to mobbing. I że jak przełożony zwraca mi uwagę że coś jest nie tak to nie musi być zaraz mobbing
Alotquestions - 2014-03-19, 18:12
nie napinam się.. przynajmniej nie teraz tylko napisałam że odnośnie obowiązków też pisałam...
w razie pytań polecam się ....
Nowy Sącz. zz- - 2014-05-05, 16:33
Często na rozmowach kwalifikacyjnych (awanse) padają pytania o sposób obliczania i tworzenia planów pracy. Podrzucam małą ściągę.
W 2014 roku wymiar czasu pracy wyniesie 250 dni, czyli 2000 godzin. Nowelizacja przepisów dotyczących czasu pracy umożliwi pracodawcy bardziej elastyczne planowanie harmonogramów i dopasowanie ich do faktycznych potrzeb przedsiębiorstwa.
Obliczanie wymiaru czasu pracy
Pracodawca ustala harmonogram (rozkład czasu pracy) na co najmniej jeden miesiąc i podaje go do wiadomości pracowników przynajmniej jeden tydzień przed rozpoczęciem jego obowiązywania. Sposób ustalenia wymiaru czasu pracy obowiązującego pracownika reguluje art. 130 Kodeksu pracy. i ma zastosowanie dla wszystkich systemów czasu pracy z wyłączeniem pracy w ruchu ciągłym.
Wymiar czasu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym oblicza się:
mnożąc 40 godzin przez liczbę pełnych tygodni przypadających w okresie rozliczeniowym,
dodając do otrzymanej liczby godzin iloczyn 8 godzin i liczby dni pozostałych do końca okresu rozliczeniowego, przypadających od poniedziałku do piątku,
obniżając wymiar czasu pracy o 8 godzin za każde święto występujące w okresie rozliczeniowym i przypadające w innym dniu niż niedziela,
obniżając o liczbę godzin usprawiedliwionej nieobecności w pracy, przypadających do przepracowania w czasie tej nieobecności, zgodnie z przyjętym rozkładem czasu pracy.
Trzymiesięczny okres rozliczeniowy
Miesiąc Obliczenie wymiaru czasu pracy
I-III (40 godz. × 12 tyg.) + (8 godz. × 4 dni) - (8 godz. × 2 święta)
IV-VI (40 godz. × 13 tyg.) - (8 godz. × 4 święta)
VII-IX (40 godz. × 13 tyg.) + (8 godz. × 1 dzień) - (8 godz. × 1 święto)
X-XII (40 godz. × 13 tyg.) + (8 godz. × 1 dzień) - (8 godz. × 4 świąt)
Miesiąc Liczba godzin
I-III 496
IV-VI 488
VII-IX 520
X -XII 496
Razem 2.000
Miesiąc l.dni
I-III 62
IV-VI 61
VII-IX 65
X -XII 62
Razem 250
Dni ustawowo wolne od pracy w 2014 r
1 stycznia (środa) Nowy Rok
6 stycznia (poniedziałek) Trzech Króli
20 kwietnia (niedziela) Wielkanoc
21 kwietnia (poniedziałek) Poniedziałek Wielkanocny
1 maja (czwartek) Święto Pracy
3 maja (sobota) Święto Konstytucji 3 Maja
8 czerwca (niedziela) Zesłanie Ducha Świętego
19 czerwca (czwartek) Boże Ciało
15 sierpnia (piątek) Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny
1 listopada (sobota) Wszystkich Świętych
11 listopada (wtorek) Święto Niepodległości
25 grudnia (czwartek) Boże Narodzenie
26 grudnia (piątek) Boże Narodzenie
Katarina09 - 2014-05-05, 17:57
witam a niewiem czy tu moge zapytac jesli chodzi o delegacje zostawione kilka miesiecy temy u ks i czy tak dlugo trzeba czekac na zwrot kosztów od firmy- chodzi mi o to kto komu ma przekazac dalej delegacje -bardzo prosze o informacje
asia30 - 2014-05-05, 18:47
Katarina09 napisał/a: | witam a niewiem czy tu moge zapytac jesli chodzi o delegacje zostawione kilka miesiecy temy u ks i czy tak dlugo trzeba czekac na zwrot kosztów od firmy- chodzi mi o to kto komu ma przekazac dalej delegacje -bardzo prosze o informacje | KS daje KR a ten przekazuje dalej albo zapomina
Nowy Sącz. zz- - 2014-05-05, 19:10 Temat postu: ABC konsumenta Czy sprzedawca musi wymienić wadliwy produkt?
Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany. O wyborze naprawy lub wymiany decyduje konsument, ale sprzedawca nie zawsze musi uznać i zrealizować wybraną np. wymianę towaru. Dopóki jest możliwa wymiana albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar. Jeżeli wymiana nie jest możliwa, pozostaje nam naprawa. Sprzedawca jednak nie powinien sam zadecydować, że zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej zgody. Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni. Warto też dodać, że żądanie wymiany może być ograniczone przepisem art. 5 Kodeksu cywilnego, zakazującego nadużywać prawa podmiotowego.
Zwrotu pieniędzy możemy domagać się tylko wtedy, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna i wystąpi choć jedna z następujących sytuacji:
sprzedawca nie jest w stanie doprowadzić towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę ani naprawę, bowiem jest to niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów;
naprawa albo wymiana nie została wykonana przez sprzedawcę w odpowiednim czasie;
naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.
Oznacza to, że zwrotu pieniędzy od razu, bez żądania najpierw wymiany albo naprawy, możemy domagać się tylko w przypadku, gdy wymiana albo naprawa narażałyby nas na znaczne niedogodności. Gdy niezgodność towaru z umową nie jest istotna, możemy jedynie żądać obniżenia ceny.
Czy możemy zwrócić produkt do sklepu?
Niestety sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć od nas produktu, bo rozmyśliliśmy się, nie ma też obowiązku oddać nam pieniędzy. Zależy to od jego dobrej woli.(wewnętrzne przepisy Firmy) Na szczęście wiele sklepów dobrowolnie zobowiązuje się, że zwróci nam pieniądze, jeśli zrezygnujemy z zakupu w określonym przez sklep terminie. Należy to jednak sprawdzić jeszcze przed zakupem i dowiedzieć się dokładnie, jakie są warunki zwrotu, a przede wszystkim czy sklep zwróci nam pieniądze, czy tylko zgodzi się na wymianę produktu na inny w tej samej cenie.
https://www.federacja-konsumentow.org.pl/
Podstawa prawna:
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141, poz. 1176)
Katarina09 - 2014-05-06, 07:35
więc jak delegacje wiszą juz piąty miesiac to ja jako jedna z wydelegowanych moge sie upomniec do rejona czy pierw ks
marta1 - 2014-05-06, 07:38
zależy gdzie utkwiła twoja delegacja ja bym zaczęła od ks ...
boczek_83 - 2014-06-24, 10:33
Proponuje od razu Państwową Inspekcje Pracy w naszej firmie nagminne jest przeciąganie rozliczania delegacji pracowników. Nie polecam udawania się do KR czy Ks oni nie mają fioletowego pojęcia gdzie utkną twój druk delegacji. BOP nie warto dzwonić bo i taki nic nie wskórasz stracisz tylko pieniądze na tel.
Jak jesteś potrzebna to obiecują ci złote góry a jak przychodzi do rozliczeń to czekasz ,,tatka latka''. Mój rekord to 7- 8 miesięcy czekałem na zwrot kosztów delegacji. Gdzie w przepisach polskiego prawa widnieje zapis o niezwłocznym rozliczeniu kosztów delegacji. Państwowa inspekcja pracy przyjmuje iż powinno to nastąpić o ciągu dwóch tygodni
czarownica25 - 2014-06-24, 10:49
Rozliczenie podróży służbowej musi nastąpić niezwłocznie po jej zakończeniu, najpóźniej w ciągu 7 dni należy przedstawić przełożonemu do podpisu rachunek kosztów podróży i przekazanie mu owego druku deligacji. Zwrot kosztów poniesionych w związku z podróżą służbową następuje po rozliczeniu delegacji i dokonywany jest przelewem na rachunek pracownika... Żywcem przepisałam z podręcznika... Nic nie ma na temat w jakim czasi firma ma się wywiązać ze zwrotem kosztów.
|
|
|