Praca w Biedronce - zwroty na kasie
kasia.kasia - 2013-11-09, 17:08 Temat postu: zwroty na kasie Witam Was serdecznie,
mam pytanko odnośnie robienia zwrotów na kasie. Uczę się na zks
1. Jeżeli klient chce zwrotu różnicy za towar (bo na kasie jest cena większa niż na cenówce), tak wiem że w kasie są ceny aktualne i widocznie ktoś nie zdjął cenówki ale takie sytuacje się zdarzają i kr mówił by rozwiązywać takie spory na korzyść klienta, a więc:
daję zwrot ->
skanuję identyfikator ->
daję NIE przy pytaniu o kupno przed 2011 rokiem->
skanuję towar->
zmiana ceny daję TAK->
wpisuję różnicę i daję PLU i gotówka
czy gdzieś się pomyliłam jesli tak to mnie poprawcie?
a druga kwestia kiedy klient chce zwrócić 2 różne towary z jednego paragonu:
skanuję jedną pozycję i co nalezy potem wcisnąć by zeskanować drugą rzecz i wszystko było na jednym zwrocie? Pytam bo po zeskanowaniu jednej pozycji pojawia się komunikat:
PLU DALEJ
Zmiana ceny NIE
to jak ten drugi towar zeskanować?
Hell - 2013-11-09, 17:33
Pierwsze słyszę żeby tak oddawać różnicę w cenie. :eee:
kasia.kasia - 2013-11-09, 17:50
A jak Ty to robisz?
Anonymous - 2013-11-09, 18:12
to co opisałaś w pkt. 1 to normalna procedura zwrotu, tak zwracasz każdy towar. I jeśli zrobisz tak jak opisałaś, to na stan automatycznie wskakuje Tobie zwrócony towar, a fizycznie towaru nie masz, więc nie wiem czy to takie dobre wyjście. Jeśli znajdzie się taki upierdliwy klient, któremu nie wystarczą przeprosiny i koniecznie chce te 0,50 gr to u mnie po prostu oddajemy różnicę bez rejestrowania zwrotu na kasie, a niech się wypcha
A żeby zwrócić 2 towary, to je po prostu skanujesz jeden po drugim, po akceptacji ceny.
kasia.kasia - 2013-11-09, 18:21
1. A jak jest różnica np. 3zł to też tak oddawać nie robiąc procedury zwrotu? Bo rozumiem, że inaczej zwrotu na różnicę zrobić nie można na kasie?
2. czyli rozumiem, że skanuję towar daję PLU (czyli dalej), pokazuje się cena i wtedy biorę kolejny towar i skanuję?
bardzo Ci dziękuję
Anonymous - 2013-11-09, 18:28
1. W ogóle nie ma na kasie zwrotu na różnicę w cenie (a przynajmniej ja nie znam), robiąc to w ten sposób przyjmujesz na stan zwracany towar. I jeśli to jest mleko to ok, jedno obleci, ale gorzej jak cena Ci się nie zgadza np na komodzie o 10 zł. Przyjmiesz na stan komodę i to właśnie za 10 zł (bo chcesz oddać samą różnicę), a faktycznie komody nie masz i w konsekwencji będziesz musiała ją później wrzucić w PL - 159 zl?
2. tak
Hell - 2013-11-09, 18:38
już widzę minę mojego kr jak podpisuje takie wypłaty. :D
B_Krakow - 2013-11-11, 21:28
U mnie różnice w cenach zawsze oddawaliśmy i oddajemy ze swoich
alexxx21 - 2013-11-12, 17:11
U mnie kierowniczka mówi że jak nie potrafimy porządnie cen pozmieniać to mamy ze swoich oddawać- tylko skąd wiadomo czy to ja nie zmieniłam tej ceny czy ktoś poprzednio?
lokii - 2013-11-13, 17:41
nie oddaje kasy jak cena nie pasuje to zwrot towaru tlumacze ze firma nie przewidziala innej opcji. no chyba ze o drobne chodzi to w roznice kasjerska idzie
Anonymous - 2013-11-13, 19:11
a dlaczego kasjer ma wziąć na swoje barki różnice w cenie? kasjer nie jest odpowiedzialny za sprawdzenie i robienie etykiet cenowych...
no_name_ona - 2013-11-13, 19:30
my oddajemy z kasetki a na koniec zmiany ks nam doklada do to co zwrocilismy
marta1 - 2013-11-15, 21:32
magda ale częste są takie sytuacje że kasjerowi nie chce się roznieść nowych cen....
Kamillo - 2013-11-17, 23:46
U mnie taka zasada jest, jeśli już dojdzie do takiej sytuacji to biorę pieniądze od kasjera z 1, jeśli się nazbiera powyżej 10 zł sam piszę wyjaśnienie
Noke - 2013-11-19, 15:36
U mnie taka sama sytuacja jak u Pana powyżej.
|
|
|