To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Nasza-Biedronka.pl
Nieoficjalne i prywatne forum dla pracowników i klientów Biedronki

Praca w Biedronce - zwroty na kasie

kasia.kasia - 2013-11-09, 17:08
Temat postu: zwroty na kasie
Witam Was serdecznie,

mam pytanko odnośnie robienia zwrotów na kasie. Uczę się na zks :)

1. Jeżeli klient chce zwrotu różnicy za towar (bo na kasie jest cena większa niż na cenówce), tak wiem że w kasie są ceny aktualne i widocznie ktoś nie zdjął cenówki ale takie sytuacje się zdarzają i kr mówił by rozwiązywać takie spory na korzyść klienta, a więc:

daję zwrot ->
skanuję identyfikator ->
daję NIE przy pytaniu o kupno przed 2011 rokiem->
skanuję towar->
zmiana ceny daję TAK->
wpisuję różnicę i daję PLU i gotówka

czy gdzieś się pomyliłam jesli tak to mnie poprawcie?

a druga kwestia kiedy klient chce zwrócić 2 różne towary z jednego paragonu:

skanuję jedną pozycję i co nalezy potem wcisnąć by zeskanować drugą rzecz i wszystko było na jednym zwrocie? Pytam bo po zeskanowaniu jednej pozycji pojawia się komunikat:
PLU DALEJ
Zmiana ceny NIE
to jak ten drugi towar zeskanować?

Hell - 2013-11-09, 17:33

Pierwsze słyszę żeby tak oddawać różnicę w cenie. :eee:
kasia.kasia - 2013-11-09, 17:50

A jak Ty to robisz?
Anonymous - 2013-11-09, 18:12

to co opisałaś w pkt. 1 to normalna procedura zwrotu, tak zwracasz każdy towar. I jeśli zrobisz tak jak opisałaś, to na stan automatycznie wskakuje Tobie zwrócony towar, a fizycznie towaru nie masz, więc nie wiem czy to takie dobre wyjście. Jeśli znajdzie się taki upierdliwy klient, któremu nie wystarczą przeprosiny i koniecznie chce te 0,50 gr to u mnie po prostu oddajemy różnicę bez rejestrowania zwrotu na kasie, a niech się wypcha :)
A żeby zwrócić 2 towary, to je po prostu skanujesz jeden po drugim, po akceptacji ceny.

kasia.kasia - 2013-11-09, 18:21

1. A jak jest różnica np. 3zł to też tak oddawać nie robiąc procedury zwrotu? :) Bo rozumiem, że inaczej zwrotu na różnicę zrobić nie można na kasie?

2. czyli rozumiem, że skanuję towar daję PLU (czyli dalej), pokazuje się cena i wtedy biorę kolejny towar i skanuję? :)

bardzo Ci dziękuję :)

Anonymous - 2013-11-09, 18:28

1. W ogóle nie ma na kasie zwrotu na różnicę w cenie (a przynajmniej ja nie znam), robiąc to w ten sposób przyjmujesz na stan zwracany towar. I jeśli to jest mleko to ok, jedno obleci, ale gorzej jak cena Ci się nie zgadza np na komodzie o 10 zł. Przyjmiesz na stan komodę i to właśnie za 10 zł (bo chcesz oddać samą różnicę), a faktycznie komody nie masz i w konsekwencji będziesz musiała ją później wrzucić w PL - 159 zl?
2. tak

Hell - 2013-11-09, 18:38

już widzę minę mojego kr jak podpisuje takie wypłaty. :D
B_Krakow - 2013-11-11, 21:28

U mnie różnice w cenach zawsze oddawaliśmy i oddajemy ze swoich :/
alexxx21 - 2013-11-12, 17:11

U mnie kierowniczka mówi że jak nie potrafimy porządnie cen pozmieniać to mamy ze swoich oddawać- tylko skąd wiadomo czy to ja nie zmieniłam tej ceny czy ktoś poprzednio?
lokii - 2013-11-13, 17:41

nie oddaje kasy jak cena nie pasuje to zwrot towaru tlumacze ze firma nie przewidziala innej opcji. no chyba ze o drobne chodzi to w roznice kasjerska idzie
Anonymous - 2013-11-13, 19:11

a dlaczego kasjer ma wziąć na swoje barki różnice w cenie? kasjer nie jest odpowiedzialny za sprawdzenie i robienie etykiet cenowych...
no_name_ona - 2013-11-13, 19:30

my oddajemy z kasetki a na koniec zmiany ks nam doklada do to co zwrocilismy
marta1 - 2013-11-15, 21:32

magda ale częste są takie sytuacje że kasjerowi nie chce się roznieść nowych cen....
Kamillo - 2013-11-17, 23:46

U mnie taka zasada jest, jeśli już dojdzie do takiej sytuacji to biorę pieniądze od kasjera z 1, jeśli się nazbiera powyżej 10 zł sam piszę wyjaśnienie :)
Noke - 2013-11-19, 15:36

U mnie taka sama sytuacja jak u Pana powyżej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group