Nasza-Biedronka.pl Strona Główna

Nasza-Biedronka.pl

Nieoficjalne i prywatne forum dla pracowników i klientów Biedronki

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: zz-biedronka
2014-10-08, 12:05
Krótka historia "dialogu" z JMP czyli przed protes
Autor Wiadomość
zz-biedronka 
piotr.a

Stanowisko:
kierownik sklepu

Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 380
Skąd: Polska
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2014-09-19, 06:52   

Szanowne Państwo
Zarząd Jeronimo Martins Polska S.A.



Wniosek

Komisja Zakładowa NSZZ „Solidarność” w JMP S.A. i Komisja Międzyzakładowa WZZ „Sierpień 80” przy Elektrociepłowni w Bydgoszczy działające w ramach WRZ Pracowników JMD S.A. zgodnie z Art. 134 K.P. wnosi, o wprowadzenie elektronicznej rejestracji przerw 15 min.
Przepisy prawa pracy przyznają pracownikowi prawo do przerwy w pracy uzależnionej między innymi od dobowego wymiaru czasu pracy. Pracownikowi pracującemu dłużej niż 6 godzin dziennie, przysługuje przerwa 15 minutowa, która musi być wykorzystana w całości i nie może być podzielona na dwie lub trzy krótsze przerwy. Ponadto przepisy prawa pracy nie precyzują, kiedy pracownik powinien wykorzystać przerwę. Pracownicy zwracają uwagę, że wyniku nie standartowych sytuacji przerwy są przerywane lub ich nie ma.



Zarząd Jeronimo Martins Polska S.A.


Wniosek


Organizacja Zakładowa NSZZ „Solidarność” w JMP S.A. składa wniosek dotyczący przeprowadzenia szkoleń dla kadry kierowniczej z planowania czasu pracy i przepisów prawa pracy.


Uzasadnienie:

W nawiązaniu do tematu chcemy zwrócić szczególną uwagę, że prawidłowe planowanie czasu pracy pracownikom to jeden z głównych elementów do osiągnięcia sukcesów i dobrych wyników.
Dużym problemem zgłaszanym przez pracowników jest zbyt częste, a czasami codzienne zmienianie grafików pracy i nie poinformowanie o tym fakcie pracownika, co doprowadza do reorganizacji pracy na sklepie. Pracownik nie ma szans zaplanowania sobie życia prywatnego, gdyż pozostaje cały czas do dyspozycji pracodawcy. Po wyjściu z porannej zmiany , wieczorem musi dzwonić na sklep w celu sprawdzenia czy nie nastąpiła zmiana grafiku na następny dzień. W/w sytuacje doprowadzają do chaosu w miejscu pracy co skutkuje słabymi wynikami sklepu lub zwolnieniami lekarskimi pracowników. Należy również zwrócić uwagę na zastosowanie zasad przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy i maksymalnie 48 godzin na tydzień, tak aby uwzględnić sprawność psychofizyczną pracownika, sytuację rodzinną i osobistą.
Wnosimy jak we wniosku, o przeprowadzenie szkoleń z planowania czasu pracy, trzymania się jednej wersji grafiku, lub nanoszeniu tylko zmian wynikłych z absencji pracownika.

Szanowne Państwo
Zarząd Jeronimo Martins Polska S.A.


Wniosek


Organizacja Zakładowa NSZZ „Solidarność” w JMP S.A. składa wniosek dotyczący Systemu Oceny Pracownika w firmie JMP S.A. , możliwości odwoływania się do Oceny oraz otrzymywania wyniku oceny na piśmie.

Uzasadnienie:

Nie każdy pracownik jest zadowolony z uzyskanej oceny, dlatego powinien mieć możliwość odwołania. System oceny pracownika SOP jest niezgodnie stosowany przez Kierowników sklepu jak i Kierowników rejonu. Ocena jest wystawiana bez przeprowadzenia rozmowy oceniającej, co skutkuje brakiem wiedzy pracownika o ocenie. Propozycją
na rozwiązanie problemu oceny pracowników jest otrzymanie przez pracownika swojej oceny w formie papierowej i możliwość do odwołania się od niesprawiedliwej oceny. Należy zwrócić uwagę, że nie są brane pod uwagę względy merytoryczne pracownika, tylko nie jednokrotnie wizualne lub prywatne. Możliwość odwołania powinna zawierać takie informacje, jak: kiedy i do jakiego organu, pracownik może się odwołać, w jakim terminie powinien złożyć odwołanie. Ocena, jaką uzyska pracownik z odwołania powinna być oceną ostateczną.
Ocena pracownicza jest bardzo ważnym elementem, o ile wypełnia swoją rolę główną. Źle wykonana ocena , nie precyzyjna , nie wspomaga a raczej zniechęca ocenianych. Ocena jest informacją zwrotną o tym w jaki sposób jest postrzegany pracownik, jego praca oraz zaangażowanie w sprawy pracodawcy.

Szanowna Pani
Katarzyna Strugalska
Dyrektor do Relacji Pracowniczych
JMP S.A.


Wspólna Reprezentacja Związkowa Pracowników JMP S.A. składa wspólny wniosek w sprawie podwyżek płac w roku 2014r. minimum 6% dla wszystkich pracowników JMP S.A.
  Konto: OFICJALNE - Związki Zawodowe "Solidarność" w Jeronimo Martins
     
@czarownica25 


Stanowisko:
z-ca kierownika

Dołączyła: 24 Kwi 2014
Posty: 560
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2014-09-19, 06:53   

zz-biedronka napisał/a:
A) niskoobrotowych na zmianie było nie mniej niż 3osóby na zmianie plus kierownik zmiany


Nie obraziła bym się :)
  Ocena JMP: 8/10
     
zz-biedronka 
piotr.a

Stanowisko:
kierownik sklepu

Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 380
Skąd: Polska
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2014-09-19, 06:56   

Szanowny Pan
Pedro Pereira da Silva
Jeronimo Martins Polska S.A.





W odpowiedzi na pismo z dnia 05.08.2014r. skierowane do Organizacji Zakładowej NSZZ „Solidarność” w JMP S.A. dotyczące treści opinii prawnej MOP, uprzejmie informuje, że przedstawiciele Związku Zawodowego NSZZ „Solidarność” w JMP S.A. posiadają aktualne badania lekarskie na dane stanowiska pracy w JMP S.A.. i są pracownika JMP S.A.
Zgodnie z Ustawą o Związkach Zawodowych Art. 23 przedstawiciele związku zawodowego Solidarność w JMP S.A. są uprawnieni do kontroli nad przestrzeganiem prawa pracy oraz warunków P-poż i BHP i nie tylko w części przeznaczonej dla klientów ale i w części dla pracowników.
  Konto: OFICJALNE - Związki Zawodowe "Solidarność" w Jeronimo Martins
     
@czarownica25 


Stanowisko:
z-ca kierownika

Dołączyła: 24 Kwi 2014
Posty: 560
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2014-09-19, 06:58   

zz-biedronka napisał/a:
Organizacja Zakładowa NSZZ „Solidarność” w JMP S.A. składa wniosek dotyczący Systemu Oceny Pracownika w firmie JMP S.A. , możliwości odwoływania się do Oceny oraz otrzymywania wyniku oceny na piśmie



:yeah:
  Ocena JMP: 8/10
     
zz-biedronka 
piotr.a

Stanowisko:
kierownik sklepu

Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 380
Skąd: Polska
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2014-09-19, 06:59   

Edyta ale to jest po naszej analizie minimum 3 plus kierownik.
  Konto: OFICJALNE - Związki Zawodowe "Solidarność" w Jeronimo Martins
     
@czarownica25 


Stanowisko:
z-ca kierownika

Dołączyła: 24 Kwi 2014
Posty: 560
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2014-09-19, 07:01   

Samo to by cieszyło
  Ocena JMP: 8/10
     
@kogata 


Stanowisko:
były pracownik

Dołączyła: 14 Lip 2014
Posty: 357
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2014-09-19, 16:10   

hahahaaaa 6 osób na zmianie MIEWAMY przed świętami.... ;)
  Ocena JMP: 3/10
     
~kicior_ek 

Stanowisko:
były pracownik

Dołączyła: 20 Sie 2013
Posty: 45
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2014-09-20, 15:40   

Dobrze by było, gdy Związkowcy zwrócili także uwagę na problem z drobnymi pieniędzmi. Dostarczanie bilonu raz, czy dwa razy w miesiącu to kpina.
Jeśli kasjer ma przestrzegać zasad wypisanych w Podręczniku Kasjera tj. ZAKAZ ROZMIENIANIA I WYMIANY PIENIĘDZY MIĘDZY KASJERAMI, ZAKAZ ROZMIENIANIA Z KLIENTAMI, ZAKAZ OPUSZCZANIA STANOWISKA PRACY W CELU ZDOBYCIA DROBNYCH ITD. To muszą się zmienić procedury dotyczące dostępności drobnych dla kasjerów.
Czy w takim razie, jak brakuje drobnych w kasetce, nie mogę rozmienić, kierownik nie ma, to mogę odmówić świadczenia pracy ze względu na to, że pracodawca nie zapewnia mi niezbędnych do jej świadczenia narzędzi?

W innych marketach kasjer na początku zmiany otrzymuje w kasetce np. 3000zł (nie ma problemu z ich liczeniem, bo są do tego celu maszynki 250zł/szt.) W przypadku braku drobnych w trakcie pracy, dzwoni i kierownik przynosi z sejfu w którym zawsze są drobne przeznaczone na ten cel.

Problem z drobnymi to stress, pośpiech, bieganie i kombinowanie, złość, niezadowolenie klientów, spadek efektywności, produktywności i motywacji pracownika = Według mnie poważny PROBLEM. :bu:
_________________
"Podwładny powinien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty, tak, by swoim pojmowaniem sprawy nie peszyć przełożonego." Piotr I Wielki - idealne w odniesieniu do wymagań kierowników Biedronki...
  Ocena JMP: 3/10
     
@czarownica25 


Stanowisko:
z-ca kierownika

Dołączyła: 24 Kwi 2014
Posty: 560
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2014-09-20, 15:50   

kicior_ek napisał/a:
W innych marketach kasjer na początku zmiany otrzymuje w kasetce np. 3000zł


Rozumiem 800 zł na start ale 3000 zł ?? Gdzie Ty to widziałeś/aś ?
  Ocena JMP: 8/10
     
@kogata 


Stanowisko:
były pracownik

Dołączyła: 14 Lip 2014
Posty: 357
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2014-09-20, 16:39   

to do tych trzech tysięcy w bilonie poproszę jeszcze podnośnik pneumatyczny.... :P
  Ocena JMP: 3/10
     
~kicior_ek 

Stanowisko:
były pracownik

Dołączyła: 20 Sie 2013
Posty: 45
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2014-09-20, 23:32   

Edyta 89 napisał/a:
kicior_ek napisał/a:
W innych marketach kasjer na początku zmiany otrzymuje w kasetce np. 3000zł


Rozumiem 800 zł na start ale 3000 zł ?? Gdzie Ty to widziałeś/aś ?


Np. w Kauflandzie, ale to nie jest sam bilon, tylko również banknoty 10,20,50zł. W tesco było kiedyś po 1500zł.
_________________
"Podwładny powinien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty, tak, by swoim pojmowaniem sprawy nie peszyć przełożonego." Piotr I Wielki - idealne w odniesieniu do wymagań kierowników Biedronki...
  Ocena JMP: 3/10
     
@czarownica25 


Stanowisko:
z-ca kierownika

Dołączyła: 24 Kwi 2014
Posty: 560
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2014-09-21, 06:03   

kicior_ek, w Kauflandzie na start kasjer dostaje 800 zł wiem bo moja koleżanka tam pracuje... ale z tymi 3000 zł to przegiołeś ;)
  Ocena JMP: 8/10
     
#gosiaanna 


Stanowisko:
były pracownik

Dołączyła: 18 Gru 2009
Posty: 63
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2014-09-21, 09:28   

w innym markecie na start mam 300 zlotych-to jest tylko i wylacznie moja kasetka,kierownik ma ok.3000 drobnych na rozmienienie-bilon i banknoty,potrzebuje,prosze i mi rozmienia
  Ocena JMP: 1/10
     
Robertty
[Usunięty]

Wysłany: 2014-09-21, 11:40   

Drodzy koledzy i koleżanki ,rozumiem że problem z drobnymi jest zawsze , i jest to spora bolączka, zapewne od kiedy jest płatność kartą jest mniejsza. jest to niewątpliwie problem , który należy rozwiązać ,ale niestety musimy dzielić sprawy na priorytety a do tych należy między innymi podwyżki ,etaty i rejestracja przerw pracowniczych. Innymi należy się zająć zaraz po rozwiązaniu bieżących .
 
     
@Zed


Stanowisko:
były pracownik

Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 219
0 UP 0 DOWN
Wysłany: 2014-09-21, 17:05   

Edyta 89 napisał/a:
kicior_ek napisał/a:
W innych marketach kasjer na początku zmiany otrzymuje w kasetce np. 3000zł


Rozumiem 800 zł na start ale 3000 zł ?? Gdzie Ty to widziałeś/aś ?

Domyślam się, że te 3000 to zasiłek w sejfie dostępny dla każdego, a nie suma pieniędzy w kasetce. Ciężko nawet by było to pomieścić wszystko :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Promocje Biedronka


phpBB by przemo